Den danske kreative klasse

Af: Kristina Waarst Andersen;Mark Lorenzen;Trine Bille
248,75 kr
På lager
ISBN
9788779556591
Denne bog er den første dækkende analyse af den danske kreative klasse. Formålet er at vurdere relevansen af Richard Floridas kendte teori om den kreative klasse i en dansk kontekst.

Til det formål analyserer forfatterne ud fra et meget omfattende datamateriale, hvem den danske kreative klasse er, hvor de bor, og hvordan de påvirker det danske samfund økonomisk.

Bogen tager derefter skridtet videre og udnytter resultaterne af disse analyser til at komme med anbefalinger til, hvordan danske regioner og kommuner kan tiltrække den kreative klasse og bedst udnytte de økonomiske muligheder i globaliseringen og den tiltagende betydning af innovation.
Specifikationer
Undertitel Hvor bor den? Hvem består den af? Hvad betyder den for det danske samfund?
Forfatter Kristina Waarst Andersen;Mark Lorenzen;Trine Bille
Forlag Klim
Indbinding Hæftet
Thema koder Danmark, Erhvervslivsstudier: generelt
Varegruppe Politik, Debat
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 7. maj 2009
Sideantal 160
Bredde 171
Højde 240
Dybde 14
Vægt 361
Første udgave 2009
Oplagsdato 7. maj 2009
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788779556591
ISBN-10 8779556590
EAN 9788779556591
Sprog dan
Orignalsprog dan
Oversætter null
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.