Den danske kreative klasse
248,75 kr
På lager
ISBN
9788779556591
Denne bog er den første dækkende analyse af den danske kreative klasse. Formålet er at vurdere relevansen af Richard Floridas kendte teori om den kreative klasse i en dansk kontekst.
Til det formål analyserer forfatterne ud fra et meget omfattende datamateriale, hvem den danske kreative klasse er, hvor de bor, og hvordan de påvirker det danske samfund økonomisk.
Bogen tager derefter skridtet videre og udnytter resultaterne af disse analyser til at komme med anbefalinger til, hvordan danske regioner og kommuner kan tiltrække den kreative klasse og bedst udnytte de økonomiske muligheder i globaliseringen og den tiltagende betydning af innovation.
Til det formål analyserer forfatterne ud fra et meget omfattende datamateriale, hvem den danske kreative klasse er, hvor de bor, og hvordan de påvirker det danske samfund økonomisk.
Bogen tager derefter skridtet videre og udnytter resultaterne af disse analyser til at komme med anbefalinger til, hvordan danske regioner og kommuner kan tiltrække den kreative klasse og bedst udnytte de økonomiske muligheder i globaliseringen og den tiltagende betydning af innovation.
Undertitel | Hvor bor den? Hvem består den af? Hvad betyder den for det danske samfund? |
---|---|
Forfatter | Kristina Waarst Andersen;Mark Lorenzen;Trine Bille |
Forlag | Klim |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Danmark, Erhvervslivsstudier: generelt |
Varegruppe | Politik, Debat |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 7. maj 2009 |
Sideantal | 160 |
Bredde | 171 |
Højde | 240 |
Dybde | 14 |
Vægt | 361 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 7. maj 2009 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788779556591 |
ISBN-10 | 8779556590 |
EAN | 9788779556591 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | null |
Illustreret i farver/sh | Nej |