Den internationale dimension i folkeskolen
40,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788779581241
Formålet med evalueringen af den internationale dimension har været at identificere og vurdere forskellige aspekter der har betydning for arbejdet med den internationale dimension i folkeskolen. Evalueringen fokuserer på de formelle rammer, skolernes praksis og elevernes vurderinger af undervisningen.
Evalueringen viser at undervisningen i den internationale dimension i folkeskolen er kendetegnet ved et stærkt engagement hos både lærere og elever. Men der er stor forskel på kvaliteten og omfanget af den undervisning eleverne tilbydes. Det skyldes først og fremmest at krav og mål er enten fraværende eller vagt formulerede både på ministerielt niveau, kommunalt niveau og skoleniveau, og at den internationale dimensions udbredelse derfor ofte afhænger af ildsjæle på skolerne.
Evalueringen viser at undervisningen i den internationale dimension i folkeskolen er kendetegnet ved et stærkt engagement hos både lærere og elever. Men der er stor forskel på kvaliteten og omfanget af den undervisning eleverne tilbydes. Det skyldes først og fremmest at krav og mål er enten fraværende eller vagt formulerede både på ministerielt niveau, kommunalt niveau og skoleniveau, og at den internationale dimensions udbredelse derfor ofte afhænger af ildsjæle på skolerne.
Forfatter | . |
---|---|
Forlag | Danmarks Evalueringsinstitut |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Danmark, Grundskoler og skoler for mellemtrinnet |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1900 |
Sideantal | 124 |
Bredde | 210 |
Højde | 208 |
Dybde | 9 |
Vægt | 269 |
Første udgave | 2003 |
Oplagsdato | 1. jan. 1900 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788779581241 |
ISBN-10 | 8779581242 |
EAN | 9788779581241 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |