Den kreative kraft i innovationsledelse

Af: Thea Mikkelsen og Mette Møller
250,00 kr
På lager
ISBN
9788777066320

For at innovation kan føre til egentlige nyskabelser og til udvikling, der gør en forskel, er det nødvendigt at forstå den kreative kraft, som ligger bag innovation samt de psykologiske mekanismer, der er på spil, når vi arbejder med kreative processer og innovation.

Denne brugsbog tager udgangspunkt i C.O. Scharmers bog Teori U og beskriver, hvordan teorien kan kobles til vigtig psykologisk viden og bruges professionelt i skabelsen af kreative processer og nye resultater. Forfatterne kommer med konkrete bud på, hvad man kan gøre for at arbejde med og træne de tre hjørner i innovationslederens opmærksomhedstriangel: innovationsledelse, ledelse af grupper og selvledelse.

Den psykologiske baggrund for innovationsledelse fordybes i interview med fagpersonerne Boje Katzenelson, Benedicte Madsen, Lene Tanggaard, Kit Sanne Nielsen, Jette Fog, Eva Hildebrand, Carsten René Jørgensen, Majken Jacoby, Lotte Darsø, Thorkil Molly-Søholm og Svend Brinkmann.

Bogen henvender sig til konsulenter, ledere og medarbejdere.

Specifikationer
Undertitel Teori U's psykologi i praksis
Forfatter Thea Mikkelsen og Mette Møller
Forlag Dansk Psykologisk Forlag
Indbinding Hæftet
Thema koder Erhvervsliv, virksomheder og ledelse, Kognitiv psykologi
Varegruppe Erhverv, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 24. sep. 2010
Sideantal 253
Bredde 152
Højde 225
Dybde 14
Vægt 458
Første udgave 2010
Oplagsdato 27. jun. 2011
Oplag 2
Udgave 1
Serie Erhvervspsykologiserien
ISBN-10 8777066324
EAN 9788777066320
Sprog dan
Orignalsprog dan
Omslagsgrafiker Imperiet/Nete Banke
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.