Den kreative kraft i innovationsledelse
For at innovation kan føre til egentlige nyskabelser og til udvikling, der gør en forskel, er det nødvendigt at forstå den kreative kraft, som ligger bag innovation samt de psykologiske mekanismer, der er på spil, når vi arbejder med kreative processer og innovation.
Denne brugsbog tager udgangspunkt i C.O. Scharmers bog Teori U og beskriver, hvordan teorien kan kobles til vigtig psykologisk viden og bruges professionelt i skabelsen af kreative processer og nye resultater. Forfatterne kommer med konkrete bud på, hvad man kan gøre for at arbejde med og træne de tre hjørner i innovationslederens opmærksomhedstriangel: innovationsledelse, ledelse af grupper og selvledelse.
Den psykologiske baggrund for innovationsledelse fordybes i interview med fagpersonerne Boje Katzenelson, Benedicte Madsen, Lene Tanggaard, Kit Sanne Nielsen, Jette Fog, Eva Hildebrand, Carsten René Jørgensen, Majken Jacoby, Lotte Darsø, Thorkil Molly-Søholm og Svend Brinkmann.
Bogen henvender sig til konsulenter, ledere og medarbejdere.
Undertitel | Teori U's psykologi i praksis |
---|---|
Forfatter | Thea Mikkelsen og Mette Møller |
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse, Kognitiv psykologi |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 24. sep. 2010 |
Sideantal | 253 |
Bredde | 152 |
Højde | 225 |
Dybde | 14 |
Vægt | 458 |
Første udgave | 2010 |
Oplagsdato | 27. jun. 2011 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
Serie | Erhvervspsykologiserien |
ISBN-10 | 8777066324 |
EAN | 9788777066320 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Imperiet/Nete Banke |
Illustreret i farver/sh | Nej |