Den meningsfulde oplevelse
Second life, adventureturisme, transnationale sportsbegivenheder - oplevelser af enhver art har fået en særlig plads i den økonomiske verdens nye geografi over potentielt lukrative steder. Dermed er det også blevet relevant at træde et skridt tilbage og stille et kritisk humanistisk spørgsmål til oplevelsernes mere almene karakter: Hvad er det, der gør dem meningsfulde for os i dag?
Udgangspunktet er, at en stor del af verden efterhånden er indlejret i teknologi. Det er vores oplevelser af verden dermed også. Dette er den første bog på dansk, som handler om, hvordan man skaber meningsfulde oplevelser hos brugere af digitale produkter.
Samtidskunsten leverer "opskrifterne" til, hvordan oplevelsessamfundets mange nye entreprenører og procesledere kan skabe et meningsfuldt design for deres arbejde med attraktioner, festivaler, udstillinger og events. Bogen er en opdagelsesrejse, der går gennem hjernens verden, giver indblik i, hvordan mening bliver til, og bevæger sig hen til steder, hvor menneskers perception, kategorisering og hukommelse spiller sammen med ny teknologi.
Undertitel | værdibaseret oplevelsesdesign |
---|---|
Forfatter | Kenneth Hansen |
Forlag | Aarhus Universitetsforlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Samfund og kultur: generelt |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 7. jan. 2011 |
Sideantal | 120 |
Bredde | 143 |
Højde | 220 |
Dybde | 11 |
Vægt | 234 |
Første udgave | 2011 |
Oplagsdato | 7. jan. 2011 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788779346154 |
ISBN-10 | 8779346154 |
EAN | 9788779346154 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |