Den tomme regnfrakke
Den tomme regnfrakke er et symbol på alt det, der ikke er så godt i vores samfund. Vi er ikke kun statister i virksomhederne, vi arbejder i eller numre uden navn på en lønningsliste. Vi er ikke kun et råmateriale. Vi er mennesker og som sådan skal vi udfylde den tomme regnfrakke. Paradokset er, at vi både er en brik i det store spil og individer med særlige behov og egenskaber.
Pointen er, at forstå paradokserne og få noget positivt ud af dem, så vi bliver i stand til at fylde regnfrakken igen hver især.
Handy skriver som altid oplagt om tidstypiske emner. Han har bid og kant, og han er ikke bleg for at kritisere vores måde at leve og forstå verden på. Det er inspirerende læsning og uanset, om du er leder eller medarbejder, bliver du nødt til at stille dig selv spørgsmålet, hvilke paradokser indgår jeg selv i? Har jeg balance i mit liv, er jeg tilfreds med mine prioriteringer og går udviklingen den vej jeg ønsker? Svarene på disse gåder diskuterer Handy, og han giver inspirerende råd om, hvordan vi løser dem og bliver mere hele mennesker.
Undertitel | om at skabe mening i paradoksernes tidsalder |
---|---|
Forfatter | Charles Handy |
Forlag | Børsen |
Indbinding | Hæftet |
Product Type | Danske bøger |
Thema koder | Sociologi |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 14. jun. 2007 |
Sideantal | 348 |
Bredde | 124 |
Højde | 200 |
Dybde | 30 |
Vægt | 450 |
Første udgave | 2007 |
Oplagsdato | 14. jun. 2007 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776642259 |
ISBN-10 | 8776642259 |
EAN | 9788776642259 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | eng |
Oversætter | Else Warberg |
Illustreret i farver/sh | Nej |