Designkultur

Af: Mads Nygaard Folkmann
325,00 kr
På lager
ISBN
9788759317860

Design handler om ting, men også om kulturel betydning. I sin allestedsnærværelse i nutiden skaber design den overflade, som vi møder verden igennem, og det er blevet vigtigere end nogensinde før at forstå design som element i skabelsen af kulturel betydning. Samtidig er spillet om den kulturelle betydning blevet mere komplekst, dels fordi medierne spiller en stadig større rolle for, hvordan design opfattes, dels fordi forbrugerne er blevet mere refleksive i deres tilgang til design.

Gennem kapitler om bl.a. designkultur som begreb, det mulige i design, æstetik, symbolsk betydning, mediering og branding opstiller bogen en række teoretiske og analytiske forståelsesnøgler for, hvordan design i den moderne kultur danner betydning i en vekselvirkning mellem designgenstand og den omkringliggende kulturelle kontekst.

Bogen introducerer til, hvordan man med analyseværktøjer kan gå tæt på designgenstandes potentiale for at danne betydning og giver begreber til at tematisere design i forhold til forbrug, medier, virksomheder m.m.

I sin optik på design som bærer af kulturel betydning henvender bogen sig til studerende inden for både humanistiske, samfundsvidenskabelige og praksisrettede uddannelser

Specifikationer
Undertitel Teoretiske perspektiver på design
Forfatter Mads Nygaard Folkmann
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Paperback
Thema koder Kulturstudier og medievidenskab
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 12. aug. 2016
Sideantal 250
Bredde 176
Højde 248
Dybde 18
Vægt 514
Første udgave 0
Oplagsdato 12. aug. 2016
Oplag 0
Udgave 1
ISBN-13 9788759317860
ISBN-10 8759317868
EAN 9788759317860
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.