Det ved vi om anerkendelse, ros og klare regler i klasseværelset
197,50 kr
503
ISBN
9788772815015
Anerkendelse, ros og klare regler i klasseværelset
Ros, opmuntring og positive tilbagemeldinger er noget, alle har behov for. Det styrker vores opfattelse og forståelse af os selv, og det fremmer vores motivation og arbejdsindsats. Forfatteren tilbageviser i denne publikation - med klar og tydelig reference til forskningslitteraturen - at lærere og andre voksne kan rose børn for meget, men han understreger, hvor vigtigt det er, at ros gives på en god, målrettet og virkningsfuld måde. I publikationen beskrives også, hvordan regler er nødvendige for et godt læringsmiljø. Regler og håndhævelse af disse skaber tryghed og gode rammer for både faglig og social læring. Når lærere viser synlighed med klare positive tilbagemeldinger og tydelige forventninger til eleverne, bidrager de til en forebyggende indsats, så alle elever trives, lærer og mestrer skolehverdagens mange udfordringer bedre.
LP-serien: ´Det ved vi om´
LP-modellen - Læringsmiljø og Pædagogisk analyse - er en pædagogisk analysemodel baseret på systemteori og forståelse af læringsmiljøets betydning for elevernes personlige, sociale og faglige udvikling. LP-serien består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om og redskaber til at håndtere aktuelle udfordringer i skolens arbejde med læringsmiljøet og LP-modellen. Serien henvender sig til lærere, pædagoger og skoleledere. Publikationerne er oplagte til at understøtte LP-gruppernes arbejde og dialog.
Serien er redigeret af Ole Hansen og Thomas Nordahl.
Ole Hansen er projektchef på University College Nordjylland, hvor han er ansvarlig for implementeringen af LP-modellen i Danmark.
Thomas Nordahl er professor i pædagogik ved Høgskolen i Hedmark og arkitekten bag LP-modellen.
Ros, opmuntring og positive tilbagemeldinger er noget, alle har behov for. Det styrker vores opfattelse og forståelse af os selv, og det fremmer vores motivation og arbejdsindsats. Forfatteren tilbageviser i denne publikation - med klar og tydelig reference til forskningslitteraturen - at lærere og andre voksne kan rose børn for meget, men han understreger, hvor vigtigt det er, at ros gives på en god, målrettet og virkningsfuld måde. I publikationen beskrives også, hvordan regler er nødvendige for et godt læringsmiljø. Regler og håndhævelse af disse skaber tryghed og gode rammer for både faglig og social læring. Når lærere viser synlighed med klare positive tilbagemeldinger og tydelige forventninger til eleverne, bidrager de til en forebyggende indsats, så alle elever trives, lærer og mestrer skolehverdagens mange udfordringer bedre.
LP-serien: ´Det ved vi om´
LP-modellen - Læringsmiljø og Pædagogisk analyse - er en pædagogisk analysemodel baseret på systemteori og forståelse af læringsmiljøets betydning for elevernes personlige, sociale og faglige udvikling. LP-serien består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om og redskaber til at håndtere aktuelle udfordringer i skolens arbejde med læringsmiljøet og LP-modellen. Serien henvender sig til lærere, pædagoger og skoleledere. Publikationerne er oplagte til at understøtte LP-gruppernes arbejde og dialog.
Serien er redigeret af Ole Hansen og Thomas Nordahl.
Ole Hansen er projektchef på University College Nordjylland, hvor han er ansvarlig for implementeringen af LP-modellen i Danmark.
Thomas Nordahl er professor i pædagogik ved Høgskolen i Hedmark og arkitekten bag LP-modellen.
Forfatter | Arne Tveit |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Uddannelsesadministration og uddannelsesorganisering |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 19. apr. 2010 |
Sideantal | 48 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2010 |
Oplagsdato | 19. apr. 2010 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
Serie | LP-serien |
ISBN-13 | 9788772815015 |
ISBN-10 | 8772815019 |
EAN | 9788772815015 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | Anna Garde |
Illustreret i farver/sh | Nej |