Det ved vi om - anvendelse af forskningsbaseret viden i skolen

Af: Terje Ogden
236,25 kr
Udsolgt
ISBN
9788771607307
Der bruges rigtig mange ressourcer på udviklings- og forskningsprojekter i skolen, som har potentiale til at forbedre skolens praksis for elever og de professionelle. Ofte viser det sig desværre, at projekterne ikke får den ønskede effekt på sigt, og at den viden, der genereres i forskningen, ikke anvendes i skolen. Der synes altså at være et gab mellem praksis og forskning. Øget brug af forskningsbaseret viden i skolen forudsætter, at den opleves som forståelig og relevant, og det har denne bog til hensigt at gøre noget ved. Her beskrives, hvad der forskes i i skoleverdenen, og hvordan skoler og lærere med fordel kan anvende forskningsbaseret viden i deres arbejde. Det undersøges også, hvilke forhold der hæmmer eller fremmer mobilisering af viden i skolen.

Bogen er skrevet af Terje Ogden, der er seniorforsker ved Nasjonalt Utviklingssenter for barn og unge og tidligere professor ved Psykologisk Institutt, Universitetet i Oslo.

Om serien
Serien 'Det ved vi om' består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om aktuelle udfordringer for dagens skole. Serien præsenterer aktuelle pædagogiske temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af skolen lettere tilgængelig for pædagoger, lærere og ledere. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden anvendes.
Specifikationer
Forfatter Terje Ogden
Forlag Dafolo
Indbinding Paperback
Thema koder Uddannelse. Pædagogik
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DAF
Udgivelsesdato 4. dec. 2018
Sideantal 76
Bredde 200
Højde 200
Dybde 8
Vægt 193
Første udgave 2018
Oplagsdato 4. dec. 2018
Oplag 1
Udgave 1
Serie Det ved vi om
ISBN-13 9788771607307
ISBN-10 8771607307
EAN 9788771607307
Sprog dan
Orignalsprog nor
Oversætter Kåre Dag Jensen
Foreword Author Ole Hansen og Thomas Nordahl
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.