Det ved vi om Datainformeret forbedringsarbejde i skolen
232,50 kr
Udsolgt
ISBN
9788771600650
Alle skoler har i dag adgang til data om, hvordan eleverne har det i skolen, og hvilket læringsudbytte de har, både fra nationalt og lokalt niveau og ud fra egne test og kortlægninger i den enkelte klasse. Data har dog ingen værdi i sig selv – først når de bliver analyseret i den lokale kontekst, er der grundlag for at forbedre den eksisterende praksis. Hvis man vil opnå et så effektfuldt udbytte af data som muligt, må de derfor drøftes og anvendes i fælleskab mellem lærere i for eksempel professionelle læringsfællesskaber og mellem skoleledelsen og lærere. Den kollektive tilgang er helt afgørende for, at lærere og ledere udvikler kompetencer inden for data-literacy.
Denne bog giver eksempler på, hvordan lærere og skoleledere kan analysere og aktivt implementere data i skolens undervisningspraksis til forbedring af den pædagogiske praksis og elevernes læringsudbytte. Dette er konkretiseret i eksempler på skole-, klasse og elevniveau.
Denne bog giver eksempler på, hvordan lærere og skoleledere kan analysere og aktivt implementere data i skolens undervisningspraksis til forbedring af den pædagogiske praksis og elevernes læringsudbytte. Dette er konkretiseret i eksempler på skole-, klasse og elevniveau.
Forfatter | Thomas Nordahl |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Skoler |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 2. nov. 2015 |
Sideantal | 93 |
Bredde | 200 |
Højde | 200 |
Dybde | 6 |
Vægt | 231 |
Første udgave | 2015 |
Oplagsdato | 2. nov. 2015 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Det ved vi om |
ISBN-13 | 9788771600650 |
ISBN-10 | 8771600655 |
EAN | 9788771600650 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |