Det ved vi om Datainformeret forbedringsarbejde i skolen

Af: Thomas Nordahl
232,50 kr
Udsolgt
ISBN
9788771600650
Alle skoler har i dag adgang til data om, hvordan eleverne har det i skolen, og hvilket læringsudbytte de har, både fra nationalt og lokalt niveau og ud fra egne test og kortlægninger i den enkelte klasse. Data har dog ingen værdi i sig selv – først når de bliver analyseret i den lokale kontekst, er der grundlag for at forbedre den eksisterende praksis. Hvis man vil opnå et så effektfuldt udbytte af data som muligt, må de derfor drøftes og anvendes i fælleskab mellem lærere i for eksempel professionelle læringsfællesskaber og mellem skoleledelsen og lærere. Den kollektive tilgang er helt afgørende for, at lærere og ledere udvikler kompetencer inden for data-literacy.

Denne bog giver eksempler på, hvordan lærere og skoleledere kan analysere og aktivt implementere data i skolens undervisningspraksis til forbedring af den pædagogiske praksis og elevernes læringsudbytte. Dette er konkretiseret i eksempler på skole-, klasse og elevniveau.
Specifikationer
Forfatter Thomas Nordahl
Forlag Dafolo
Indbinding Paperback
Thema koder Skoler
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DAF
Udgivelsesdato 2. nov. 2015
Sideantal 93
Bredde 200
Højde 200
Dybde 6
Vægt 231
Første udgave 2015
Oplagsdato 2. nov. 2015
Oplag 1
Udgave 1
Serie Det ved vi om
ISBN-13 9788771600650
ISBN-10 8771600655
EAN 9788771600650
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.