Det ved vi om - Inklusion (inkl. hjemmeside)
Det ved vi om - Inklusion (inkl. hjemmeside)
I denne bog præsenteres et af de mest betydningsfulde begreber og praksisfelter i dagens skole, nemlig inklusion. Hvordan kan børn med forskellige baggrunde, køn og forudsætninger deltage aktivt sammen i sociale og faglige fællesskaber og samtidig realisere deres individuelle læringspotentiale? Dette spørgsmål kan inklusionsbegrebet give svar på, og det er muligt at omsætte begrebet til praktisk pædagogik. Dybest set handler inklusion om forholdet mellem individet og fællesskabet, og denne bog giver en god forståelse for, hvad dette indebærer, og en række retningslinjer for, hvordan det kan realiseres i skolen.Se indholdsfortegnelse og forord til bogen
Serien 'Det ved vi om' består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om aktuelle udfordringer for dagens skole. Serien præsenterer aktuelle pædagogiske temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af skolen lettere tilgængelig for pædagoger, lærere og ledere. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden anvendes.Seriens redaktører er Thomas Nordahl, professor i pædagogik ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) på Høgskolen i Hedmark og Ole Hansen, ekstern lektor ved Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling ogpædagogisk praksis (LSP) på Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet.
Forfatter | Peder Haug |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 10. feb. 2014 |
Sideantal | 52 |
Bredde | 200 |
Højde | 200 |
Dybde | 4 |
Vægt | 157 |
Første udgave | 2014 |
Oplagsdato | 10. feb. 2014 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Det ved vi om |
ISBN-13 | 9788772819723 |
ISBN-10 | 8772819723 |
EAN | 9788772819723 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | Kåre Dag Jensen |
Illustreret i farver/sh | Nej |