Det ved vi om vurdering for læring
222,50 kr
503
ISBN
9788772817392
Det ved vi om - Vurdering for læring
Vurdering for læring bør først og fremmest handle om, hvordan man som lærer kan forbedre og videreudvikle egen praksis ud fra de resultater, som vurderingen viser.
Denne udgivelse præsenterer begrebet ”vurdering for læring” samt en række grundlæggende tilgange til at vurdere elevens faglige og sociale læring og udvikling. Der lægges både vægt på en overordnet forståelse af, hvordan vurdering kan forstås i skolen, og en mere detaljeret gennemgang af, hvordan en hensigtsmæssig vurderingspraksis kan gennemføres. Der lægges særlig vægt på de pædagogiske konsekvenser, lærere kan få fra en god vurderingspraksis.
Vurdering for læring bør først og fremmest handle om, hvordan man som lærer kan forbedre og videreudvikle egen praksis ud fra de resultater, som vurderingen viser.
Denne udgivelse præsenterer begrebet ”vurdering for læring” samt en række grundlæggende tilgange til at vurdere elevens faglige og sociale læring og udvikling. Der lægges både vægt på en overordnet forståelse af, hvordan vurdering kan forstås i skolen, og en mere detaljeret gennemgang af, hvordan en hensigtsmæssig vurderingspraksis kan gennemføres. Der lægges særlig vægt på de pædagogiske konsekvenser, lærere kan få fra en god vurderingspraksis.
Forfatter | Thomas Nordahl, Anne Kostøl, Anne-Karin Sunnevåg, Ann Margareth Aasen, Gro Løken |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Uddannelse: eksamination og evaluering |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 29. sep. 2012 |
Sideantal | 46 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2012 |
Oplagsdato | 30. sep. 2012 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Det ved vi om |
ISBN-13 | 9788772817392 |
ISBN-10 | 8772817399 |
EAN | 9788772817392 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | Anna Garde |
Illustreret i farver/sh | Nej |