Didaktikken og individet. Når senmoderne elever skal lære

Af: Mads Hermansen;Elsebeth Jensen;John Benedicto Krejsler
198,75 kr
503
ISBN
9788711814048
Skolens opgave er at undervise eleverne, så de udvikler sig fagligt og personligt, udnytter egne potentialer bedst muligt og bliver integreret i samfundet.
Men hvilke udfordringer stiller det senmoderne samfund skolen over for?
Hvordan kan lærerne arbejde med fællesskabet og individet i en tid præget af stadig større individualisering?
Hvad betyder nyere psykologisk viden om læreprocesser for undervisningens tilrettelæggelse?
Hvad skal didaktikken bruges til i lærernes fortsatte professionalisering?
Findes der en individualitetsdidaktik?
Hvem skal have indflydelse, når undervisningen planlægges?
Hvilke spørgsmål kan stilles til en undervisningsplan?

"Didaktikken og individet – når senmoderne elever skal lære" rejser en række relevante og grundlæggende spørgsmål til undervisningen i skolen i dag – og skitserer mulige svar. Men frem for alt lægger bogen op til at intensivere lærerens didaktiske refleksioner.

Mads Hermansen er dr.pæd. og professor i pædagogisk psykologi på CBS.

Elsebeth Jensen er seminarielektor i didaktik og har tidligere arbejdet som folkeskolelærer seminarielærer.

John Krejsler er ph.d. og lektor ved Institut for Pædagogisk Antropologi ved Danmarks Pædagogiske Universitet.

Specifikationer
Forfatter Mads Hermansen;Elsebeth Jensen;John Benedicto Krejsler
Forlag Lindhardt og Ringhof
Indbinding Hæftet
Thema koder Børnebøger, ungdomsbøger og undervisningsmidler, Sind, krop, sjæl, Undervisningsmidler
Varegruppe Krop og sind, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 21. sep. 2017
Sideantal 208
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 2017
Oplagsdato 21. sep. 2017
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788711814048
ISBN-10 8711814047
EAN 9788711814048
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.