Didaktisk design - digitale læreprocesser

Af: Birgitte Holm Sørensen, Karin Twedell Levinsen
268,75 kr
På lager
ISBN
9788711342459

Denne bog præsenterer en didaktisk tænkning og praksis, der understøtter differentieret undervisning og elevers egen digitale produktion. Forfatterne tager afsæt i tre didaktiske rammedesign, der har deres force i hver deres undervisningssammenhæng:

A. Fagfaglige undervisningsforløb

B. Tværfaglige projekter

C. Individuelle fordybelsesprojekter 

Forfatterne introducerer begrebet elever som didaktiske designere og viser med konkrete eksempler fra dansk, matematik og tværfaglige forløb, hvordan læreren med et overordnet rammedesign kan understøtte elevernes design af deres egne læreprocesser og dermed deres kreativitet, innovative kompetencer og digitale dannelse.

Med trådløse teknologier, mobile enheder og web 2.0 udfordres relationen mellem elever og lærere, fordi eleverne allerede har digitale kompetencer og uden videre kobler praksisformer fra det fysiske klasserum med dem, de kender fra det virtuelle rum. Eleverne forholder sig fagligt undersøgende, samarbejder og forhandler aktivt med hinanden, hvilket gør deres digitale produktion til en effektiv læringsform.

Bogen er henvendt til lærerstuderende og lærere i praksis.

Specifikationer
Forfatter Birgitte Holm Sørensen, Karin Twedell Levinsen
Forlag Akademisk Forlag
Indbinding Hæftet
Thema koder Undervisningsudstyr og teknologi, e-læring
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 15. aug. 2014
Sideantal 192
Bredde 153
Højde 225
Dybde 18
Vægt 362
Første udgave 2014
Oplagsdato 15. aug. 2014
Oplag 1
Udgave 1
Serie Didaktik
ISBN-13 9788711342459
ISBN-10 8711342455
EAN 9788711342459
Sprog dan
Orignalsprog eng
Oversætter Hanne Nybo
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.