Digitale liv
75,00 kr
På lager
ISBN
9788778675385
Vores dagligdag er blevet digital. Digitale platforme og interaktioner former medborgerskab, politisk deltagelse, samtaler med venner og familie, kærlighedsliv og kommunikation med offentlige myndigheder. Digitaliseringen tilbyder nye måder at interagere på i privatlivet, i offentligheden og i arbejdslivet.
Dagligdagens digitaliseringer udfoldes i bogen inden for tre temaer: brugere, platforme og selvfremstillinger. De fleste digitaliseringer har til hensigt at gøre hverdagslivet nemmere for brugerne, men i virkeligheden fører de ofte til frustration og afmagt. Platforme omformer viden om vores liv til data, og påvirker derved personlige praksisser gennem en række automatiseringsprocesser. Selvfremstillinger er centrale i individers brug af digitale medier, mens de samtidig er omdrejningspunkt for virksomheders strategiske forsøg på at navigere på meningernes markedsplads.
DIGITALE LIV belyser, hvordan digitaliseringer påvirker vores liv gennem analyser af shitstorms, dating, gaming, influencers, e-boks, Spotify, Facebook, Instagram, algoritmer, velgørenhed, platformsøkonomi mv.
Bogen er egnet til undervisning i medievidenskab, datalogi, informatik, interaktionsdesign, teknologistudier og kommunikation på universiteter og professionshøjskoler, men kan læses af alle, der interesser sig for den digitalisering, der i stigende grad præger vores samfund og daglige liv.
Undertitel | Brugere, platforme og selvfremstillinger |
---|---|
Forfatter | Rikke Andreassen, Rasmus Rex Pedersen og Connie Svabo (red.) |
Forlag | Roskilde Universitetsforlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Internet og digitale medier |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 27. nov. 2020 |
Sideantal | 350 |
Bredde | 173 |
Højde | 241 |
Dybde | 17 |
Vægt | 569 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 27. nov. 2020 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-10 | 8778675383 |
EAN | 9788778675385 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |