Drøm eller dræber
410,00 kr
100
ISBN
9788762903074
Når nogle af verdens stærkeste producentmærker må vige hyldepladsen for detailhandelens egne mærker, er det selvsagt en drømmesituation for detailhandelen. Omvendt kan uigennemtænkte egenmærker være en dræber i forhold til detailkædens renommé. Udfordringen for detailhandelen er at skabe egne mærker, der kan fungere som katalysatorer for en positiv udvikling af detailkædens image og indtjening.
Med udgangspunkt i en række casestudier giver bogen mange gode eksempler på, hvordan detailkæden kan udvikle stærke egenmærker, og hvordan den via partnerskab med producenterne kan stoppe den magtkamp, der har trukket værdi ud af markedet både for detailhandelen og for producenterne.
- Hvad mener forbrugerne om detailhandelens egne mærker?
- Hvad har de stærke egenmærker tilfælles?
- Hvordan sælges egne mærker på andet end pris?
- Hvad sker der med fremtidens mærkevarer?
Bogen er udbytterig for enhver, der arbejder professionelt med detail- og producentmærker.
Forfatteren Bente Stavad Mortensen har i knap 20 år arbejdet med mærkevarer og detailhandel. Hun er i dag kontaktdirektør hos reklamebureauet Andersen&Blæsbjerg.
Indholdsoversigt
Forord
Kapitel 1. Magtforholdet mellem detailkæder og mærkevareproducenter
Kapitel 2. Kæden som mærkevare eller mærkevaren som kæde
Kapitel 3. Private label eller eget mærke - hvad er forskellen?
Kapitel 4. Forbrugernes holdning til detailhandlens egne mærker
Kapitel 5. Kan egne mærker sælges på andet end pris?
Kapitel 6. Opsummering
Kapitel 7. Det strategiske valg - Mærkevaremetodikker skræddersyet til detailhandlen og problematikker vedrørende udviklingen af egne mærker
Kapitel 8. Hvor langt kan kædens eget mærke strækkes?
Kapitel 9. Partnerskaber med gensidige fordele
Kapitel 10. Den organisatoriske udfordring
Kapitel 11. Branding og markedsføring af fremtidens mærkevarer
Perspektiverne
Referencer
Noter
Om forfatteren
Stikordsregister
Med udgangspunkt i en række casestudier giver bogen mange gode eksempler på, hvordan detailkæden kan udvikle stærke egenmærker, og hvordan den via partnerskab med producenterne kan stoppe den magtkamp, der har trukket værdi ud af markedet både for detailhandelen og for producenterne.
- Hvad mener forbrugerne om detailhandelens egne mærker?
- Hvad har de stærke egenmærker tilfælles?
- Hvordan sælges egne mærker på andet end pris?
- Hvad sker der med fremtidens mærkevarer?
Bogen er udbytterig for enhver, der arbejder professionelt med detail- og producentmærker.
Forfatteren Bente Stavad Mortensen har i knap 20 år arbejdet med mærkevarer og detailhandel. Hun er i dag kontaktdirektør hos reklamebureauet Andersen&Blæsbjerg.
Indholdsoversigt
Forord
Kapitel 1. Magtforholdet mellem detailkæder og mærkevareproducenter
Kapitel 2. Kæden som mærkevare eller mærkevaren som kæde
Kapitel 3. Private label eller eget mærke - hvad er forskellen?
Kapitel 4. Forbrugernes holdning til detailhandlens egne mærker
Kapitel 5. Kan egne mærker sælges på andet end pris?
Kapitel 6. Opsummering
Kapitel 7. Det strategiske valg - Mærkevaremetodikker skræddersyet til detailhandlen og problematikker vedrørende udviklingen af egne mærker
Kapitel 8. Hvor langt kan kædens eget mærke strækkes?
Kapitel 9. Partnerskaber med gensidige fordele
Kapitel 10. Den organisatoriske udfordring
Kapitel 11. Branding og markedsføring af fremtidens mærkevarer
Perspektiverne
Referencer
Noter
Om forfatteren
Stikordsregister
Undertitel | Opbygning af egne mærker i en tid hvor mærkevaren mister terræn |
---|---|
Forfatter | Bente Stavad Mortensen |
Forlag | DJØF |
Indbinding | INDBUNDET |
Thema koder | Salg og marketing |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. okt. 2007 |
Sideantal | 0 |
Bredde | 160 |
Højde | 235 |
Dybde | 17 |
Vægt | 473 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 1. okt. 2007 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788762903074 |
ISBN-10 | 8762903071 |
EAN | 9788762903074 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |