Dynamisk assessment som psykologisk-pædagogisk redskab

Af: Lars Røgilds (red.), Grethe Damon (red.), Louise Bøttcher, Joseph Lebeer, Reuven Feuerstein
370,00 kr
På lager
ISBN
9788777066979
Bogen har dynamisk assessment som sit omdrejningspunkt, og præsenterer hermed en alternativ og supplerende tilgang til traditionel psykometrisk testning og udredning. Ud over en generel introduktion til begrebet dynamisk assessment, indgår også en specifik præsentation af den israelske professor Reuven Feuersteins særligt udviklede metode ’Learning Propensity Assessment Device (LPAD)’.

Feuerstein gør op med den traditionelle forståelse af intelligensbegrebet som en fast uforanderlig størrelse, der kan måles og bruges til forudsigelser om børns fremtidige præstationer, og plæderer for, at mennesket er modificerbart, og at det er muligt at intervenere i udviklingen af dets kognitive evner.  

Det er første gang at dele af Feuersteins produktion udgives på dansk. Bogen indeholder tillige bidrag af en af Europas førende ’Feuerstein-specialister’, den belgiske professor Joseph Lebeer, samt bidrag af Lars Røgilds, Louise Bøttcher og Grethe Damon, der sætter Feuersteins tænkning i relation til børn med handicap i en dansk kontekst.
Specifikationer
Undertitel En introduktion til Reuven Feuersteins teori og metode
Forfatter Lars Røgilds (red.), Grethe Damon (red.), Louise Bøttcher, Joseph Lebeer, Reuven Feuerstein
Forlag Dansk Psykologisk Forlag A/S
Indbinding Hæftet
Thema koder Antologier: generelt, Psykologi
Varegruppe Psykologi, Psykisk sundhed
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 15. apr. 2013
Sideantal 240
Bredde 170
Højde 240
Dybde 14
Vægt 471
Første udgave 2013
Oplagsdato 17. okt. 2016
Oplag 2
Udgave 1
ISBN-10 8777066979
EAN 9788777066979
Sprog dan
Orignalsprog dan
Oversætter Charlotte Pietsch (kapitel 1,2,3 og 4)
Foreword Author Søren Hertz
Omslagsgrafiker Louises design/Louise Glargaard Perlmutter
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.