Effekter af specialundervisningen

Af: Niels Egelund
347,50 kr
Mangler for tiden på forlagets lager. Leveringstid ukendt.
ISBN
9788776842987

Specialundervisningen har været i fokus siden midten af 1980'erne, hvor der blev registreret en stor stigning i antallet af elever, der modtog specialundervisning. Nye tal viser, at specialundervisning i dag lægger beslag på omkring en femtedel af folkeskolens samlede ressourcer. Det er derfor naturligt at stille spørgsmålet, om specialundervisningen har nogen effekt.Denne bog bringer resultaterne fra den første danske effektundersøgelse af specialundervisningen siden 1960.

Resultaterne viser, at der er en ganske god effekt af folkeskolens specialundervisning: Specialundervisningseleverne gør for de allerflestes vedkommende fremskridt, både fagligt, personligt og socialt. Fremskridt viser sig først og fremmest at have forbindelse med den professionalisme, der udvises af personalet, mens det ikke er nær så afgørende, hvilken organisationsform der anvendes. Der er dog stadig rum for forbedringer. En af bogens konklusioner lyder, at specialundervisningen er nødvendig for at bibeholde en skole, hvor så mange elever som muligt når de mål, der er sat for skolen.

Specifikationer
Undertitel Pædagogiske vilkår i komplicerede læringssituationer og elevernes faglige, sociale og personlige resultater
Forfatter Niels Egelund
Forlag Aarhus Universitetsforlag
Indbinding Hæftet
Thema koder Antologier: generelt, Specialundervisning
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 1. jan. 2009
Sideantal 331
Bredde 171
Højde 235
Dybde 20
Vægt 622
Første udgave 2009
Oplagsdato 1. maj 2013
Oplag 3
Udgave 1
ISBN-13 9788776842987
ISBN-10 8776842983
EAN 9788776842987
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.