Eksistens i arbejdslivet
225,00 kr
500
ISBN
9788741226378
"Har man sit hvorfor? med livet, så forliger man sig med næsten ethvert hvordan"
Nietzsche
Nutidens og fremtidens ledere kommer til at diskutere eksistentielle spørgsmål. Både med deres medarbejdere og med sig selv. Jo mere arbejdet fylder i tid - i indhold, i engagement - jo større krav stiller det til ledere om at være eksistentielt til stede for medarbejderne. De store spørgsmål skal kunne stilles, kunne diskuteres og måske endda kunne besvares på arbejdspladsen.
Karen Schultz introducerer læseren til en anderledes relation mellem leder og medarbejder. Dét at turde bruge sin eksistens som udgangspunkt for måden at være leder og medarbejder på. Dét at kere sig om sine medarbejderes og kollegers eksistens. Dét at integrere de eksistentielle overvejelser i arbejdslivet.
Man får indblik i, hvad eksistentiel ledelse og arbejdsliv indebærer. Temaer som frihed, mening, aleneværen og død introduceres både som begreber i den enkeltes eksistens og i virksomhedens. Fælles for den enkelte og for virksomheden er, at temaerne udfoldes i fire livsverdener: den fysiske, den sociale, den idémæssige og den personlige.
Nietzsche
Nutidens og fremtidens ledere kommer til at diskutere eksistentielle spørgsmål. Både med deres medarbejdere og med sig selv. Jo mere arbejdet fylder i tid - i indhold, i engagement - jo større krav stiller det til ledere om at være eksistentielt til stede for medarbejderne. De store spørgsmål skal kunne stilles, kunne diskuteres og måske endda kunne besvares på arbejdspladsen.
Karen Schultz introducerer læseren til en anderledes relation mellem leder og medarbejder. Dét at turde bruge sin eksistens som udgangspunkt for måden at være leder og medarbejder på. Dét at kere sig om sine medarbejderes og kollegers eksistens. Dét at integrere de eksistentielle overvejelser i arbejdslivet.
Man får indblik i, hvad eksistentiel ledelse og arbejdsliv indebærer. Temaer som frihed, mening, aleneværen og død introduceres både som begreber i den enkeltes eksistens og i virksomhedens. Fælles for den enkelte og for virksomheden er, at temaerne udfoldes i fire livsverdener: den fysiske, den sociale, den idémæssige og den personlige.
Undertitel | At skabe mening for virksomhed og medarbejder |
---|---|
Forfatter | cand.psych. Karen Schultz |
Forlag | Hans Reitzel |
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Psykologi, Psykisk sundhed |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 23. jun. 2000 |
Sideantal | 185 |
Bredde | 139 |
Højde | 216 |
Dybde | 20 |
Vægt | 278 |
Første udgave | 2000 |
Oplagsdato | 30. aug. 2004 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788741226378 |
ISBN-10 | 8741226372 |
EAN | 9788741226378 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | null |
Illustreret i farver/sh | Nej |