Ekspert i læring
Ekspert i læring – et opgør med myterne om medfødte evner viser, hvordan elever via blandt andet motivation, effektiv feedback, tydelige læringsmål, fokus på dybdelæring, positive forventninger og selvregulering kan støttes i at lære mest muligt uanset deres faglige niveau og sociale kompetencer. Gordon Stobart gør således op med et fikseret tankesæt om, at elevers læring er begrænset af deres medfødte evner og intelligens. Stobart har analyseret en række eksperter på hver deres område inden for sport, videnskab og kunst, og med baggrund heri uddrager han en række vigtige elementer, som kan inspirere til et læringsfremmende miljø i uddannelsesinstitutionerne. Det drejer sig blandt andet om muligheder og motivation, målrettet træning, viden og refleksion.
Med denne bog taler Stobart for samme tilgang som uddannelsesforskeren John Hattie og læringskonsulenten James Nottingham, der har som mantra, at elever skal lære, hvordan man lærer. Bogen giver eksempler på, hvordan læreren konkret kan støtte eleven heri. Stobart viser, hvordan man kan støtte eleverne i at blive eksperter i at lære – og hvordan lærerne bliver eksperter i læring.
Bogens budskaber er godt formidlet og bindes løbende op på konkrete eksempler på ekspertise. Disse knyttes løbende til undervisningen i klasseværelset ”en regnvåd fredag eftermiddag”, og dermed omsættes det teoretiske fundament til en jordnær praksis.
Undertitel | Et opgør med myterne om medfødte evner |
---|---|
Forfatter | Gordon Stobart |
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 10. mar. 2016 |
Sideantal | 168 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2016 |
Oplagsdato | 10. mar. 2016 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Undervisning og læring |
ISBN-13 | 9788771601336 |
ISBN-10 | 8771601333 |
EAN | 9788771601336 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |