Elever med læse- og skrivevanskeligheder
Bogen præsenterer det vi i dag ved om skrive- og læsevanskeligheder, og hvad lærere kan gøre for at kortlægge elevernes læse- og skriveudvikling, opdage læse- og skrivevanskeligheder og igangsætte relevante tiltag eller forebyggende indsatser. Det er en praksisnær bog, som samtidig inddrager relevant international forskning, hvorfor bogen især er velegnet på læreruddannelsen og til efter- og videreuddannelse, fx læsevejlederuddannelsen.
Solveig-Alma Halaas Lyster er inden for sit felt et kendt navn også i Danmark. Hun er professor ved Institutt for specialpædagogik, Universitetet i Oslo og har både gennem sin tidligere praksis som lærer, logopæd og pædagogisk psykologisk rådgiver og gennem sit forskningsarbejde fokuseret netop på sprog- og læseudvikling og sprog- og læsevanskeligheder.
Undertitel | Hvad ved vi? Hvad gør vi? |
---|---|
Forfatter | Solveig-Alma Halaas Lyster |
Forlag | Akademisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Sprogundervisning og sprogindlæring, Undervisning for elever med indlæringsvanskeligheder, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 14. nov. 2012 |
Sideantal | 154 |
Bredde | 157 |
Højde | 231 |
Dybde | 15 |
Vægt | 289 |
Første udgave | 2012 |
Oplagsdato | 14. nov. 2012 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Didaktikserien |
ISBN-13 | 9788750043249 |
ISBN-10 | 8750043242 |
EAN | 9788750043249 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |