Elevers læring og udvikling - også i komplicerede læringssituationer
En af de største udfordringer, lærere møder i deres arbejde, er den store variation i elevernes måder at lære på. Med specialundervisningsloven fra 2012 er det nu også almenundervisningens opgave og ansvar at inkludere elever med mere komplekse tilgange til læring, herunder opmærksomhedsproblemer og mere generelle læringsvanskeligheder.
Denne bog giver lærerstuderende og lærere psykologisk indsigt i læreruddannelsens kompetenceområder ’Elevens læring og udvikling’ og ’Specialpædagogik’. Forfatterne bidrager med grundlæggende viden om elevers læring og udvikling, men også med nye vinkler på bogens fire hovedtemaer:
- Udvikling og udviklingsstøttende relationer – herunder motivation og køn
- Læring, kommunikation og klasseledelse - Social forståelse og intervention
- Samarbejde, vejledning og inklusion.
Bogen er skrevet af forskere og undervisere, der alle har en forskningsbaseret og empirisk tilgang til studiet af lærerarbejdet:
Henrik Skovlund, Bjørg Røed Hansen, Charlotte Højholt, Anne Vibeke Fleischer, Peter Berliner, Elena de Casas Soberón, Jo Krøjer, Ole Løw, Lene Tanggaard, Jørn Nielsen, Arne Poulsen, Lise Merrild, Helle Rabøl Hansen, Janne Hedegaard Hansen, Liv Gjems, Else Skibsted, Lotte Gottlieb og Ina Rathmann.
Ni af bogens kapitler er reviderede udgaver af kapitler fra bogen ‘Psykologi for lærerstuderende og lærere’.
Forfatter | Else Skibsted;Ole Løw |
---|---|
Forlag | Akademisk Forlag |
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Læreruddannelse, Psykologi |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 11. aug. 2014 |
Sideantal | 328 |
Bredde | 176 |
Højde | 247 |
Dybde | 33 |
Vægt | 835 |
Første udgave | 2014 |
Oplagsdato | 2. okt. 2019 |
Oplag | 6 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788750044161 |
ISBN-10 | 8750044168 |
EAN | 9788750044161 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |