Elevers læring og udvikling - også i komplicerede læringssituationer

Af: Else Skibsted;Ole Løw
398,75 kr
På lager
ISBN
9788750044161

En af de største udfordringer, lærere møder i deres arbejde, er den store variation i elevernes måder at lære på. Med specialundervisningsloven fra 2012 er det nu også almenundervisningens opgave og ansvar at inkludere elever med mere komplekse tilgange til læring, herunder opmærksomhedsproblemer og mere generelle læringsvanskeligheder.

Denne bog giver lærerstuderende og lærere psykologisk indsigt i læreruddannelsens kompetenceområder ’Elevens læring og udvikling’ og ’Specialpædagogik’. Forfatterne bidrager med grundlæggende viden om elevers læring og udvikling, men også med nye vinkler på bogens fire hovedtemaer:

- Udvikling og udviklingsstøttende relationer – herunder motivation og køn

- Læring, kommunikation og klasseledelse - Social forståelse og intervention

- Samarbejde, vejledning og inklusion.

Bogen er skrevet af forskere og undervisere, der alle har en forskningsbaseret og empirisk tilgang til studiet af lærerarbejdet:

Henrik Skovlund, Bjørg Røed Hansen, Charlotte Højholt, Anne Vibeke Fleischer, Peter Berliner, Elena de Casas Soberón, Jo Krøjer, Ole Løw, Lene Tanggaard, Jørn Nielsen, Arne Poulsen, Lise Merrild, Helle Rabøl Hansen, Janne Hedegaard Hansen, Liv Gjems, Else Skibsted, Lotte Gottlieb og Ina Rathmann.

Ni af bogens kapitler er reviderede udgaver af kapitler fra bogen ‘Psykologi for lærerstuderende og lærere’.

Specifikationer
Forfatter Else Skibsted;Ole Løw
Forlag Akademisk Forlag
Indbinding Indbundet
Thema koder Læreruddannelse, Psykologi
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 11. aug. 2014
Sideantal 328
Bredde 176
Højde 247
Dybde 33
Vægt 835
Første udgave 2014
Oplagsdato 2. okt. 2019
Oplag 6
Udgave 1
ISBN-13 9788750044161
ISBN-10 8750044168
EAN 9788750044161
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.