Energi 21
75,00 kr
Mangler for tiden på forlagets lager. Leveringstid ukendt.
ISBN
9788778440570
Regeringen har for nylig fremlagt en ny energiplan - Energi 21, der er den fjerde i rækken siden 1976. Overordnet fastholder regeringen målet om at reducere CO2-udslippet med 20 pct. i år 2005 i forhold til 1988-niveauet. Det har været regeringens målsætning siden 1990 og dannet baggrund for en række beslutninger på energiområdet. Mere konkret har energiplanerne stor betydning i dagligdagen - bl.a. har 255.000 familier i dag installeret naturgas. Men også de grønne afgifter, der blev vedtaget med skattereformen i 1994, og i det hele taget diskussionen om bæredygtig udvikling med fokus på en mere økologisk og miljørigtig livsstil er konsekvenser af tanker og ideer bag energiplanerne. I Energi 21 fremlægges en række nye forslag. Der er planer om at lægge afgift på den kollektive trafik, så også transportsektorens CO2-udslip stabiliseres i år 2005. Nye biler skal være endnu mere energieffektive, end de er i dag. Regeringen vil arbejde for, at der på EU-plan bliver indgået en aftale med bilindustrien om, at CO2-udledningen fra nye biler er reduceret med 25 pct. inden år 2005. Og så skal folk for alvor motiveres til at tage cyklen. Man har bl.a. gode erfaringer fra Århus, hvor en række bilister har fået overladt en cykel mod at lade bilen stå. Ellers koncentrerer energiplanen sig om et forslag til en mere effektiv udnyttelse af energisystemerne, en forøget anvendelse af vedvarende energikilder, og endelig skal forbrugerne i endnu højere grad påvirkes til at spare på energien.
Undertitel | Regeringens energihandlingsplan 1996 |
---|---|
Forlag | Miljøministeriet |
Indbinding | Hæftet |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. apr. 1996 |
Sideantal | 77 |
Bredde | 168 |
Højde | 237 |
Dybde | 5 |
Vægt | 203 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 1. apr. 1996 |
Oplag | 1 |
Udgave | 0 |
ISBN-13 | 9788778440570 |
ISBN-10 | 8778440572 |
EAN | 9788778440570 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |