Erhvervsretorik
I klassisk økonomi afhænger dit udbytte af din investering. Investeringen kan du se i kroner og ører og udbyttet ligeså. Erhvervsfolk har stort fokus på vækst, men de overser og udnytter ofte ikke det potentielt stærkeste aktiv, de har til rådighed: deres tid og tale.
Med stor præcision og glimt i øjet sætter Mette Højen i denne bog fingeren på erhvervslivets retoriske uvaner og viser, hvordan ledere og virksomheder med få retoriske greb og fokuseret træning kan få meget mere ud af deres taler, møder og præsentationer.
Med en stærk forståelse for erhvervslivets særlige spilleregler, en musikalsk baggrund og evnen til at udfordre erhvervsfolk på deres (manglende) taleevner har Mette Højen derfor skabt en ny retorisk disciplin: Erhvervsretorik.
Højens mission er at bringe dyderne fra den klassiske retorik og sensibiliteten og disciplinen fra musikkens verden ind i erhvervslivets konferencesale og mødelokaler.
Undertitel | Når tale er guld |
---|---|
Forfatter | Mette Højen |
Forlag | Lindhardt og Ringhof |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Kommunikation og præsentation i erhvervslivet |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 15. aug. 2017 |
Sideantal | 176 |
Bredde | 154 |
Højde | 224 |
Dybde | 14 |
Vægt | 329 |
Første udgave | 2017 |
Oplagsdato | 27. dec. 2019 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788750051190 |
ISBN-10 | 8750051199 |
EAN | 9788750051190 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |