Evaluering i skolen
198,75 kr
På lager
ISBN
9788779558304
Den stigende interesse for evaluering i uddannelsessystemet udfordrer folkeskolen og lærernes evne til at gennemføre, begrunde og analysere forskellige evalueringsredskaber og deres anvendelse kritisk. Evaluering i skolen behandler nogle didaktiske problemstillinger, der knytter sig til evaluering i skole og undervisning generelt og analyserer fra forskellige faglige synsvinkler, hvordan man kan arbejde med evaluering som et pædagogisk redskab. Evaluering i skolens fag eksemplificeres og diskuteres ud fra fagene dansk, naturfag og musik – tre skolefag med forskellige indholdsområder, vidensdimensioner og arbejdsformer. Der præsenteres tre generelle perspektiver på evaluering i skolen:- En analyse af de seneste lovgivningsbestemte evalueringsinitiativer med henblik på at undersøge initiativernes formål og anvendelse i forhold til kontrol, læring og oplysning.- En redegørelse for skoles dannelsesopgave i et idéhistorisk-filosofisk perspektiv som grundlag for at forstå og diskutere skolens overordnede formål i dag.- En analyse af internationale forskningsresultater i forbindelse med test i skolen. Antologien Evaluering i skolen er et bidrag til den professionelle debat om evaluering som pædagogisk redskab og henvender sig dermed først og fremmest til lærere, skoleledere og lærerstuderende, der arbejder med udvikling af skole og undervisning.
Forfatter | Benedikte Vilslev Petersen og Marianne Thrane (red.) |
---|---|
Forlag | Klim |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Antologier: generelt, Uddannelse: eksamination og evaluering |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. jun. 2011 |
Sideantal | 190 |
Bredde | 157 |
Højde | 225 |
Dybde | 16 |
Vægt | 376 |
Første udgave | 2011 |
Oplagsdato | 1. jun. 2011 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Pædagogiske Linjer |
ISBN-13 | 9788779558304 |
ISBN-10 | 8779558305 |
EAN | 9788779558304 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Joyce Grosswiler |
Illustreret i farver/sh | Nej |