Evalueringens spændingsfelter

148,75 kr
På lager
ISBN
9788779556676
Uddannelsessystemet skal udvikle en evalueringskultur, der involverer de professionelle aktører og formater, mellem PISA-undersøgelser og selvevalueringer. Konventionen udfordres, og nye evalueringsstrategier udvikles.
Bogen analyserer evalueringsstrategierne og deres referencer til pædagogik, psykologi og sociologi. Analyserne favner hele spektret fra klassiske eksamenstraditioner til nye orienteringer mod proces-/produktevaluering, kvalitetsudvikling og innovation. Blikket skærpes for den moderne evalueringskultur og dens spændingsfelter mellem vurdering, bedømmelse, kontrol og selvrefleksion.
Når man kvalitetsudvikler, er øget standardisering, fælles evalueringskoncepter og kommerciel iværksættelse af evaluerings-værktøjer attraktivt, men også risikabelt. Faren er, at øget evaluering sættes lig med øget testning. Men flere test og mere evaluering er ikke i sig selv en pointe. Pointerne ligger i evalue-ringens pædagogiske brugsværdier. Med spændingsfeltet og dets dilemmaer som gennemgående tema skaber bogen både overblik over de institutionelle betingelser og kritisk konstruktiv indsigt i evalueringens pædagogiske brugsværdier.
 
Bogens overblik og caseorienterede fremstillinger er brugbare for alle studerende og lærere, der arbejder professionelt med evalueringer.
Specifikationer
Forlag Klim
Indbinding Hæftet
Thema koder Antologier: generelt, Uddannelse: eksamination og evaluering
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 19. dec. 2008
Sideantal 207
Bredde 157
Højde 225
Dybde 17
Vægt 391
Første udgave 2008
Oplagsdato 19. dec. 2008
Oplag 1
Udgave 1
Serie Pædagogiske linjer
ISBN-13 9788779556676
ISBN-10 8779556671
EAN 9788779556676
Sprog dan
Orignalsprog dan
Oversætter null
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.