Evidensbaseret praksis i arbejdet med børn og unge
248,75 kr
På lager
ISBN
9788771292152
Evidensbaseret praksis handler om forskningsbaserede tiltag i forhold til et bredt spektrum inden for børne- og ungdomsområdet. Det er et aktuelt begreb for skole og undervisning og har vundet indpas i fagområder som psykologi, pædagogik og socialt arbejde. Samtidig knytter der sig stor usikkerhed til, hvad evidensbaseret praksis står for. Terje Ogden giver i bogen en bred indføring i evidensbaseret praksis og drøfter, hvilke muligheder en sådan praksis indebærer. Centralt i evidensdebatten står spørgsmålet om, hvad praksis skal indeholde, og hvor tæt forholdet mellem forskning og praksis bør være. Et andet vigtigt tema i bogen er implementering, dvs. hvordan forskningsviden skal anvendes, for at tiltaget virker i praksis. Bogens målgruppe er undervisere og studerende på professionshøjskoler og universiteter samt professionspraktikere inden for især pædagogiske og sociale fag.
Forfatter | Terje Ogden |
---|---|
Forlag | Klim |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | For professionsuddannelse, For universitetsuddannelse, Sociale velfærdsordninger, Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 14. maj 2013 |
Sideantal | 170 |
Bredde | 159 |
Højde | 227 |
Dybde | 16 |
Vægt | 335 |
Første udgave | 2013 |
Oplagsdato | 14. maj 2013 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Vejledning & profession |
ISBN-13 | 9788771292152 |
ISBN-10 | 8771292152 |
EAN | 9788771292152 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | Connie Møller Christensen |
Omslagsgrafiker | Christian Hvid |
Illustreret i farver/sh | Nej |