Evidensbaseret praksis i arbejdet med børn og unge
248,75 kr
På lager
ISBN
9788771292152
Evidensbaseret praksis handler om forskningsbaserede tiltag i forhold til et bredt spektrum inden for børne- og ungdomsområdet. Det er et aktuelt begreb for skole og undervisning og har vundet indpas i fagområder som psykologi, pædagogik og socialt arbejde. Samtidig knytter der sig stor usikkerhed til, hvad evidensbaseret praksis står for. Terje Ogden giver i bogen en bred indføring i evidensbaseret praksis og drøfter, hvilke muligheder en sådan praksis indebærer. Centralt i evidensdebatten står spørgsmålet om, hvad praksis skal indeholde, og hvor tæt forholdet mellem forskning og praksis bør være. Et andet vigtigt tema i bogen er implementering, dvs. hvordan forskningsviden skal anvendes, for at tiltaget virker i praksis. Bogens målgruppe er undervisere og studerende på professionshøjskoler og universiteter samt professionspraktikere inden for især pædagogiske og sociale fag.
| Forfatter | Terje Ogden |
|---|---|
| Forlag | Klim |
| Indbinding | Hæftet |
| Thema koder | For professionsuddannelse, For universitetsuddannelse, Sociale velfærdsordninger, Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori |
| Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 14. maj 2013 |
| Sideantal | 170 |
| Bredde | 159 |
| Højde | 227 |
| Dybde | 16 |
| Vægt | 335 |
| Første udgave | 2013 |
| Oplagsdato | 14. maj 2013 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| Serie | Vejledning & profession |
| ISBN-13 | 9788771292152 |
| ISBN-10 | 8771292152 |
| EAN | 9788771292152 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Oversætter | Connie Møller Christensen |
| Omslagsgrafiker | Christian Hvid |
| Illustreret i farver/sh | Nej |




