Få det fortalt

Af: Søren Marquardt Frederiksen
250,00 kr
Udsolgt
ISBN
9788702073850
Hvordan undgår du journalistens delete-knap? Pressemeddelelsen lever stadig! - Hvis man altså gør sig umage   Journalister modtager dagligt et utal af pressemeddelelser – og langt størstedelen havner i de ukendtes grav. Men nu er hjælpen nær: Søren Marquardt Frederiksens bog kan hjælpe de mange små, mellemstore og store virksomheder – med og uden PR- og kommunikationsmedarbejdere – som dagligt gerne vil igennem med historier til pressen, men som ikke evner at vinkle ordentligt, bruge nyhedskriterierne eller at udvælge medierne med omhu. ”I forbindelse med bogen har jeg interviewet en række journalister, redaktører og dygtige kommunikationsfolk, der har fortalt, hvad der virker og ikke virker.”, fortæller Marquardt Frederiksen. ”Mange journalister bliver spammet af virksomheder og offentlige institutioner, der ikke har sat sig ind i journalisternes arbejdsvilkår. På den måde modtager mange journalister dagligt 2-300 pressemeddelelser i deres mailboks. Jeg har talt med flere journalister der kun bruger to (2!) sekunder på at vurdere pressemeddelelserne, inden de bliver slettet.”   Bogen lærer læseren at servere sine historier, så journalisten kan bruge dem. Læseren lærer at tage hensyn til journalisternes produktionsvilkår, udvælge de rette medier, bruge de journalistiske redskaber og servere historien kort og klart. Bogen beskriver blandt andet, hvordan man vinkler, får et journalistisk sprog og skriver fængende rubrikker. I bogen er der er en lang række eksempler på gode og dårlige pressemeddelelser og inter-views med dygtige journalister og kommunikationsfolk. I bogen bidrager blandt andre Claus Perregaard, pressechef for SF, Christian Ilsøe, redaktionschef på Politiken, Le Gammeltoft, PR-medarbejder for Copenhagen Records, Camilla Kjems, redaktør på Femina og Astrid Hauge, Pressechef i Københavns Kommune.   I anmeldelsen i Danske Kommuner skrev Mette Krogh bl.a.: "Bogens store styrke er dens praksisrelaterede tilgang. Den er fyldt med sigende og sjove eksempler, og så er den uhyre velskrevet. Og på den måde fungerer bogen også som et fint eksempel på, hvor læsevenlig en tekst kan være, når den er kælet for rent sprogligt." Læs også anmeldelsen fra borsen.dk
Specifikationer
Undertitel Sådan skriver du gode pressemeddelelser
Forfatter Søren Marquardt Frederiksen
Forlag Gyldendal Business
Indbinding Hæftet
Thema koder Kommunikation og præsentation i erhvervslivet, PR
Varegruppe Erhverv, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 17. aug. 2009
Sideantal 184
Bredde 139
Højde 219
Dybde 15
Vægt 277
Første udgave 2009
Oplagsdato 17. aug. 2009
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788702073850
ISBN-10 8702073850
EAN 9788702073850
Sprog dan
Orignalsprog dan
Omslagsgrafiker Søren Roed Schack
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.