Følelsernes sociologi

Af: Michael Hviid Jacobsen;Inger Glavind Bo;Charlotte Bloch;Morten Kyed;Poul Poder
400,00 kr
På lager
ISBN
9788741267067

De senere år er der kommet stadig større fokus på den sociale betydning af følelser. Fænomener som fremmedgørelse og blaserthed er klassiske i sociologien, men også frygt, skam, sympati, kommercialisering af følelseslivet og andre følelsesmæssige tendenser har vist sig at være afgørende i mange sociale sammenhænge. Ikke kun menneskenære relationer, men også større samfundsmæssige strømninger og fænomener kan vanskeligt begribes uden at inddrage følelsernes betydning for den sociale dynamik.

Følelsernes sociologi præsenterer en række toneangivende teorier om følelsernes sociale funktion og rummer bidrag om den klassiske sociologi hos bl.a. Weber og Durkheim samt om helt nye teorier.

Bogen er redigeret af Inger Glavind Bo og Michael Hviid Jacobsen, Aalborg Universitet.

Specifikationer
Forfatter Michael Hviid Jacobsen;Inger Glavind Bo;Charlotte Bloch;Morten Kyed;Poul Poder
Forlag Gyldendal
Indbinding Hæftet
Thema koder For Danske undervisningsniveauer, Sociologi og antropologi
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 31. jan. 2017
Sideantal 379
Bredde 174
Højde 242
Dybde 25
Vægt 651
Første udgave 2017
Oplagsdato 7. aug. 2023
Oplag 2
Udgave 1
ISBN-13 9788741267067
ISBN-10 8741267067
EAN 9788741267067
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.