Fælles om læring

Af: Marie Neergaard
355,00 kr
På lager
ISBN
9788771605532
Vurdering fremkalder hos mange tanker om eksamen, prøver og test. Denne bog handler om formativ vurdering, der ikke har til formål at dokumentere og kontrollere elevernes læringsresultater, men som derimod har til hensigt at fremme elevernes læring. De formative vurderinger foregår løbende gennem fx dialoger, observationer og opsummeringer og skal indsamle information om elevernes læring, så både elever og lærere på nært hold kan følge med i elevernes progression. Desuden inviteres eleven gennem formative vurderinger til at anlægge et metablik på egen læring, mens læreren får informationer om, hvordan undervisningen skal tilrettelægges, så den bedst muligt understøtter elevens videre læring.

Fælles om læring er en metodebog, der både tilbyder en dybere forståelse af selve vurderingsbegrebet i form af baggrundsviden og en teoretisk indføring begrebet samt 25 hurtige, enkle og effektive vurderingsværktøjer og -strategier til direkte brug i undervisningen. Værktøjerne kan bruges på tværs af fag og er inddelt i fem kategorier med forskellige kendetegn og styrker. Bogen henvender sig til lærere, skoleledere og lærerstuderende, som ønsker viden om, hvordan man kan skabe en stærk evalueringskultur, hvor elevens læring står i centrum.
Specifikationer
Undertitel Formativ vurdering i teori og praksis
Forfatter Marie Neergaard
Forlag Dafolo
Indbinding Paperback
Thema koder Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DAF
Udgivelsesdato 20. apr. 2018
Sideantal 232
Bredde 170
Højde 240
Dybde 14
Vægt 450
Første udgave 2018
Oplagsdato 20. apr. 2018
Oplag 1
Udgave 1
Serie Undervisning og læring
ISBN-13 9788771605532
ISBN-10 8771605533
EAN 9788771605532
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.