Fælles professionspraksis
Denne bog handler om, hvordan lærere og pædagoger i samarbejde kan udvikle en inkluderende praksis i folkeskolen. Den handler om, hvilke muligheder der ligger i at bringe de to professioner tættere sammen for at optimere børnenes læringsbetingelser.Bogen beskriver, hvordan vejen banes for et målrettet og reflekteret lærer-pædagog-samarbejde, og hvordan rammerne for dette arbejde bedst muligt skabes. Hvordan kan lærere og pædagoger helt konkret starte et samarbejde op - og hvordan kan det løbende struktureres og evalueres? Hvordan kan lærere og pædagoger sammen arbejde med elevernes perspektiver på egen læring og egne pædagogiske handlemuligheder?
Bogen er en metodehåndbog i forhold til lærer-pædagog-samarbejdet med udgangspunkt i folkeskolereformens tanker og i forhold til, hvordan det tværprofessionelle samarbejde kan bruges både i teamsamarbejdet og i skolens læringsfællesskaber. De metoder og redskaber, der præsenteres, kan bruges direkte i den daglige praksis.
Bogen henvender sig primært til lærere og pædagoger, der arbejder sammen på skolerne. Den kan dog også være relevant for skolens ledelse til rammesætning af lærer-pædagog-samarbejdet og eksterne medarbejdere på skolerne, som for eksempel skolepsykologer, tale-høre-lærere og sundhedsplejersker i forhold til at indgå i et tværprofessionelt forløb med lærer-pædagog-teams på skolen.Til mange af bogens metoder er der tilhørende bilag, som kan findes bagerst i bogen eller downloades fra bogens hjemmeside www.dafolo.dk/fælles.
| Undertitel | Lærer-pædagog-samarbejde for inkluderende læringsfællesskaber |
|---|---|
| Forfatter | Charlotte Andersen og Camilla Lind Melskens |
| Forlag | Dafolo |
| Indbinding | Paperback |
| Thema koder | Specialundervisning |
| Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
| Ekspedition | DAF |
| Udgivelsesdato | 20. jun. 2016 |
| Sideantal | 142 |
| Bredde | 0 |
| Højde | 0 |
| Dybde | 0 |
| Vægt | 0 |
| Første udgave | 2016 |
| Oplagsdato | 20. jun. 2016 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| Serie | Inkluderende læringsfællesskaber |
| ISBN-13 | 9788771600919 |
| ISBN-10 | 8771600914 |
| EAN | 9788771600919 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Foreword Author | Jørn Nielsen |
| Illustreret i farver/sh | Nej |



