Fagprofessionelles møde med udsatte klienter
I Danmark kan 20.000 personer kategoriseres som udsatte klienter med meget komplekse problemer. Gruppen rummer personer, hvis tilværelse er præget af en kombination af psykiske lidelser, misbrug, kroniske sygdomme, hjemløshed og fængselsophold. I alt koster de staten knap 4 mia. kr. om året til sociale og behandlingsmæssige indsatser, svarende til en årlig udgift på 200.000 kr. pr. person.
Der er derfor god grund til at undersøge, hvordan velfærdsstaten møder de mest udsatte klienter, samt hvilke arbejdsformer og rationaler der præger indsatserne. Ikke mindst er det centralt at undersøge, hvordan pædagogiske, økonomiske og juridiske systemer påvirker mødet med klienterne, og om disse rammer ligefrem kan hindre en effektiv indsats.
Fagprofessionelles møde med udsatte klienter stiller skarpt på de mest udsatte i det danske samfund og kaster lys over et centralt område i den danske velfærdsstat. Bogen er baseret på nærved 100 interview med udsatte klienter og de fagprofessionelle, som gruppen er i kontakt med hver dag.
Nanna Mik-Meyer er professor mso i sociologi ved Copenhagen Business School.
Undertitel | Dilemmaer i den organisatoriske praksis |
---|---|
Forfatter | Nanna Mik-Meyer |
Forlag | Gyldendal |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Sociale tjenester og velfærd, kriminologi |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 29. jan. 2018 |
Sideantal | 250 |
Bredde | 158 |
Højde | 231 |
Dybde | 18 |
Vægt | 406 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 6. aug. 2021 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788741271972 |
ISBN-10 | 8741271972 |
EAN | 9788741271972 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |