Familieklasser i skolen
310,00 kr
Udsolgt
ISBN
9788772815039
Familieklasser i skolen - flerfamiliearbejde i teori og praksis
Flerfamiliearbejdet i en dansk familieklasse er overordnet set enkelt. Udgangspunktet er, at et barn mistrives i skolen, og forældrene inviteres ind i familieklassen for at hjælpe deres barn. Her møder de andre familier med lignende udfordringer. Familierne kan dele idéer og erfaringer og kan derved støtte deres børn i at klare sig bedre i skolekonteksten.
Flerfamiliearbejdet er på den anden side komplekst. Hvordan kan vi sikre, at barnet føler sig set, hørt og forstået? Hvordan kan vi synliggøre de krav og kontekster, barnet møder i skolen? Hvordan kan vi hjælpe forældrene til at støtte barnet i at fungere og trives i skolen? Hvordan kan børnene lære at tage medansvar for deres skolegang? Hvordan kan skolen møde forældrene respektfuldt?
Med udgangspunkt i metoder, der er udviklet af Neil Dawson og Brenda McHugh på Marlborough Family Service and Education Centre i London, og i deres egne mangeårige erfaringer giver bogens forfattere et bud på, hvordan flerfamiliearbejdet kan implementeres og udvikles i en dansk folkeskolesammenhæng.
Bogen henvender sig til familieklasselærere, lærere, undervisere og studerende ved læreruddannelsen, skoleledere og andre med interesse for og berøring med familieklasser i skolesammenhæng.
Flerfamiliearbejdet i en dansk familieklasse er overordnet set enkelt. Udgangspunktet er, at et barn mistrives i skolen, og forældrene inviteres ind i familieklassen for at hjælpe deres barn. Her møder de andre familier med lignende udfordringer. Familierne kan dele idéer og erfaringer og kan derved støtte deres børn i at klare sig bedre i skolekonteksten.
Flerfamiliearbejdet er på den anden side komplekst. Hvordan kan vi sikre, at barnet føler sig set, hørt og forstået? Hvordan kan vi synliggøre de krav og kontekster, barnet møder i skolen? Hvordan kan vi hjælpe forældrene til at støtte barnet i at fungere og trives i skolen? Hvordan kan børnene lære at tage medansvar for deres skolegang? Hvordan kan skolen møde forældrene respektfuldt?
Med udgangspunkt i metoder, der er udviklet af Neil Dawson og Brenda McHugh på Marlborough Family Service and Education Centre i London, og i deres egne mangeårige erfaringer giver bogens forfattere et bud på, hvordan flerfamiliearbejdet kan implementeres og udvikles i en dansk folkeskolesammenhæng.
Bogen henvender sig til familieklasselærere, lærere, undervisere og studerende ved læreruddannelsen, skoleledere og andre med interesse for og berøring med familieklasser i skolesammenhæng.
| Undertitel | Flerfamiliearbejde i teori og praksis |
|---|---|
| Forfatter | Tommy Hjordt, Henriette Wilson |
| Forlag | Dafolo |
| Indbinding | Paperback |
| Thema koder | Uddannelsesadministration og uddannelsesorganisering |
| Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
| Ekspedition | DAF |
| Udgivelsesdato | 17. maj 2010 |
| Sideantal | 168 |
| Bredde | 0 |
| Højde | 0 |
| Dybde | 0 |
| Vægt | 0 |
| Første udgave | 2010 |
| Oplagsdato | 17. maj 2010 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788772815039 |
| ISBN-10 | 8772815035 |
| EAN | 9788772815039 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Illustreret i farver/sh | Nej |




