Familien og den individuelle udvikling

Af: Donald W. Winnicott
160,00 kr
På lager
ISBN
9788741276274

Det er kendt og anerkendt, at familiesituationen spiller en afgørende rolle for ethvert barns opvækst og udvikling, men D.W. Winnicott føjer hertil det modsatte perspektiv: at barnets individuelle udvikling i kraft af sine egne faser og modningsprocesser er med til at forme familiescenen. Der udvikles tidligt et samspil mellem spædbarn og mor, barn og forældre, og det er de sårbare sider heraf, der har Winnicotts store interesse. Begreberne om den “gode-nok” mor/omsorg og om det sande og det falske selv står her centralt.

I Familien og den individuelle udvikling samlede Winnicott i 1965 en række af sine arbejder om dette tema – redigeret efter udviklingen fra spæd til pubertet og understøttet af en række kliniske overvejelser. Den danske udgave er suppleret med den vigtige artikel fra 1960 om det sande og det falske selv.

Bogen henvender sig til såvel psykologer, psykiatere og sundhedspersonale som til pædagoger og forældre.

Donald W. Winnicott (1896-1971) var uddannet læge, men det blev som psykoanalytiker og børnepsykolog han blev kendt. En unik respekt for og indlevelse i barnets verden fik ham til at give psykoanalysen det menneskelige ansigt, som gennem utallige foredrag og artikler kunne inspirere langt ud over kliniske kredse.

Bogen udgives nu i Hans Reitzels Forlags serie Klassikere og udkom første gang på dansk i 1996.

Specifikationer
Undertitel det sande og det falske
Forfatter Donald W. Winnicott
Forlag Gyldendal
Indbinding Hæftet
Thema koder For efter/videreuddannelse, For voksen erhvervsuddannelse, Psykologi
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 16. apr. 2019
Sideantal 200
Bredde 144
Højde 222
Dybde 14
Vægt 265
Første udgave 0
Oplagsdato 16. apr. 2019
Oplag 1
Udgave 2
Serie Klassikere
ISBN-13 9788741276274
ISBN-10 8741276274
EAN 9788741276274
Sprog dan
Orignalsprog eng
Oversætter Karen Dinesen
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.