Flersprogethedsdidaktik
"Flersprogethedsdidaktik" giver en indføring i flersprogethedsdidaktikkens hvad, hvorfor og hvordan. Den forklarer, hvad en flersprogethedsdidaktik er, hvorfor den giver mening, og hvordan den kan forankres konkret i sprogundervisningen.
Derudover giver bogen metodiske redskaber til at arbejde med flersprogethedsdidaktik på læreruddannelsen i forbindelse med både læreplansanalyse, læremiddelanalyse samt udvikling og redidaktisering af undervisningsmaterialer – centrale aspekter i alle sprogfag i læreruddannelsen.
"Flersprogethedsdidaktik" er målrettet lærerstuderende, lærere i sprogfagene og læreruddannere samt andre med interesse for sprog og sprogundervisning. Bogen støtter lærerstuderende og lærere, der ønsker at udvikle deres egen praksis og derigennem skabe forandring i skolens praksis.
Forfatter | Petra Daryai-Hansen;Natascha Drachmann |
---|---|
Forlag | Akademisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Grundskoler og skoler for mellemtrinnet, Tosprogethed og flersprogethed |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 12. aug. 2024 |
Sideantal | 198 |
Bredde | 156 |
Højde | 228 |
Dybde | 18 |
Vægt | 365 |
Første udgave | 2024 |
Oplagsdato | 12. aug. 2024 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-10 | 8750065084 |
EAN | 9788750065081 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |