Flipped Learning
78,75 kr
553
ISBN
9788757128550
I FLIPPED LEARNING – FLIP MED VIDEO kan du læse om, hvordan du som underviser kommer godt i gang med at implementere video i undervisning, der har afsæt i tankerne omkring flipped learning.
Bogen indeholder fire dele:
I Del 1 fokuserer vi på det metarefleksive i at tænke video ind i undervisningen som for elevernes læring. Videoer skal ikke bare ses, men også bearbejdes gennem forskellige læringsaktiviteter.
I Del 2 fokuserer vi på den konkrete planlægning af undervisning med video. Vi giver eksempler på, hvordan en undervisningssekvens kan se ud, når man tænker i en bestemt stilladseringstanke, som den kendes fra den faglige læsning. Vi giver desuden forslag til, hvordan eleverne kan diskutere, dokumentere, systematisere og reflektere over det faglige indhold.
Del 3 handler om, hvordan en undervisningsvideo produceres. Vi giver her en række erfaringsbaserede bud på opmærksomhedspunkter, man som lærer bør have for øje, når der produceres videoer i og til undervisningen.
Del 4 indeholder skabeloner og modeller, som kan gøre arbejdet med video nemmere. Skabelonerne er tænkt som planlægnings-, arbejds- og vurderingsværktøjer, som kan benyttes af både elever og lærer.
LEARNING – FLIP MED VIDEO er et supplement til bogen FLIPPED LEARNING – MERE END BARE VIDEO, 2014.
Bogen indeholder fire dele:
I Del 1 fokuserer vi på det metarefleksive i at tænke video ind i undervisningen som for elevernes læring. Videoer skal ikke bare ses, men også bearbejdes gennem forskellige læringsaktiviteter.
I Del 2 fokuserer vi på den konkrete planlægning af undervisning med video. Vi giver eksempler på, hvordan en undervisningssekvens kan se ud, når man tænker i en bestemt stilladseringstanke, som den kendes fra den faglige læsning. Vi giver desuden forslag til, hvordan eleverne kan diskutere, dokumentere, systematisere og reflektere over det faglige indhold.
Del 3 handler om, hvordan en undervisningsvideo produceres. Vi giver her en række erfaringsbaserede bud på opmærksomhedspunkter, man som lærer bør have for øje, når der produceres videoer i og til undervisningen.
Del 4 indeholder skabeloner og modeller, som kan gøre arbejdet med video nemmere. Skabelonerne er tænkt som planlægnings-, arbejds- og vurderingsværktøjer, som kan benyttes af både elever og lærer.
LEARNING – FLIP MED VIDEO er et supplement til bogen FLIPPED LEARNING – MERE END BARE VIDEO, 2014.
Undertitel | Flip med video |
---|---|
Forfatter | Roland Hachmann, Peter Holmboe |
Forlag | Praxis |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | EF |
Udgivelsesdato | 27. apr. 2015 |
Sideantal | 51 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2015 |
Oplagsdato | 27. apr. 2015 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788757128550 |
ISBN-10 | 8757128553 |
EAN | 9788757128550 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |