Fokusgrupper for begyndere
248,75 kr
På lager
ISBN
9788771187731
Når man for første gang skal gennemføre en række fokusgrupper, er det ofte de helt små, praktiske detaljer, der giver de største problemer. Bogen her giver praktiske råd og tips til alle, der skal lave en fokusgruppe for første gang.
Kapitlerne handler om:
Fokusgrupper for begyndere er en praktisk håndbog. Den henvender sig til medarbejdere i virksomheder, foreninger og organisationer og til studerende på videregående uddannelser, der skal gennemføre fokusgrupper for første gang.
Mette Reinhardt Jakobsen (født 1972) er cand.mag. i fransk og medievidenskab samt fagjournalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Hun har i en lang årrække arbejdet som kvalitativ analysekonsulent. I dag er hun selvstændig konsulent med fokus på brugercentrerede processer, kvalitativ metode og værdiskabende historiefortælling for både private virksomheder og offentlige institutioner. Udover denne bog er hun forfatter til yderligere to fagbøger om brugerinddragelse samt to romaner.
Kapitlerne handler om:
- Fokusgrupper – hvorfor?
- Design
- Spørgerammen
- Alt det praktiske
- Rekruttering
- Selve dagen – tjekliste
- At moderere en gruppe
- Efter grupperne
- Hvad så med web?
Fokusgrupper for begyndere er en praktisk håndbog. Den henvender sig til medarbejdere i virksomheder, foreninger og organisationer og til studerende på videregående uddannelser, der skal gennemføre fokusgrupper for første gang.
Mette Reinhardt Jakobsen (født 1972) er cand.mag. i fransk og medievidenskab samt fagjournalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Hun har i en lang årrække arbejdet som kvalitativ analysekonsulent. I dag er hun selvstændig konsulent med fokus på brugercentrerede processer, kvalitativ metode og værdiskabende historiefortælling for både private virksomheder og offentlige institutioner. Udover denne bog er hun forfatter til yderligere to fagbøger om brugerinddragelse samt to romaner.
Undertitel | en praktisk håndbog |
---|---|
Forfatter | Mette Reinhardt Jacobsen |
Forlag | Frydenlund |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Kommunikation og præsentation i erhvervslivet, Kommunikationsstudier, Medievidenskab: journalistik |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 20. feb. 2018 |
Sideantal | 102 |
Bredde | 174 |
Højde | 242 |
Dybde | 9 |
Vægt | 295 |
Første udgave | 2011 |
Oplagsdato | 20. feb. 2018 |
Oplag | 1 |
Udgave | 2 |
ISBN-13 | 9788771187731 |
ISBN-10 | 8771187731 |
EAN | 9788771187731 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Morten Thunø Hansen |
Illustreret i farver/sh | Nej |