Folkeskolen – efter læringsmålstyringen

Af: Keld Skovmand
270,00 kr
På lager
ISBN
9788741274751

Folkeskolen er med reformen af Fælles Mål i 2014 og læringsmålstyringen angiveligt blevet tilpasset internationale tendenser inden for både skoleudvikling og uddannelsesforskning. Lærerne er i et vist omfang blevet efterladt umyndiggjorte, da de har skullet underordne sig tilpasningen. Det har været særligt markant i forhold til ”læringsmålstyret undervisning”, der blev belagt med evidens i form af tomme formler: ”Fordi det virker”.

Keld Skovmand viser i denne bog, hvordan tilpasningens logik har vist sig at være falsk, idet både international forskning og erfaringer fra udlandet misrepræsenteres af danske uddannelsesforskere og politikere.

Bogen udreder det, som er blevet lagt til grund for reformen af Fælles Mål, men som nu også er ved at blive justeret. Begrebet ”læringsmålstyret undervisning” er blevet fjernet fra alle officielle dokumenter, og de mange færdigheds- og vidensmål er blevet gjort frivillige ved en lovændring i slutningen af 2018, hvilket har givet lærerne noget myndighed og frihed tilbage.

Folkeskolen efter læringsmålstyringen hhv. kritiserer beslutningsgrundlaget og giver bud på, hvad lærerne nu kan gøre med deres genvundne frihed.

Specifikationer
Forfatter Keld Skovmand
Forlag Gyldendal
Indbinding Bog
Thema koder Uddannelse. Pædagogik
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 1. feb. 2019
Sideantal 262
Bredde 158
Højde 232
Dybde 18
Vægt 386
Første udgave 2019
Oplagsdato 5. apr. 2019
Oplag 2
Udgave 1
ISBN-13 9788741274751
ISBN-10 8741274751
EAN 9788741274751
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.