Folkevisen
200,00 kr
Mangler for tiden på forlagets lager. Leveringstid ukendt.
ISBN
9788702174304
FOLKEVISEN indgår i serien GENRER I DANSK til danskundervisningen på ungdomsuddannelserne. Stoffet præsenteres i didaktisk progression, hvor der er taget højde for målgruppens forudsætninger og læreplanens krav.
Den tematiske kerne, som FOLKEVISEN undersøger, er forholdet til lidenskab og individualisme i folkeviserne. Når man i dag pakker indholdet ud af visernes særlige, sproglige klædedragt, føles viserne både tæt på og langt fra. Nærheden kommer af tematikkens tidløse relevans. Afstanden kommer af de store forandringer, der er sket i samfundet, som giver andre vilkår for lidenskab og individualisme i dag end på visernes tid.
Overordnet er bogens tilgang diskuterende. Eleverne kommer ind i danskfagets værksted, bliver udstyret med nødvendig viden og arbejder aktivt med stoffet.
Kapitlerne i FOLKEVISEN har tjeklister til den faglige terminologi, som bliver anvendt. Hvert kapitel indeholder små opgaver undervejs, der afsluttes med en større opgave stillet til en konkret folkevise, der også er trykt i bogen. Opgaverne er elevaktiverende, og der er til flere opgaver foreslået brug af web 2.0. I bogens antologidel er der en række perspektivtekster, som læreren kan benytte som udgangspunkt for flere opgaver, til eksamenssæt eller i brobygning til andre forløb i undervisningen.
Forfatter | Bilbo Egelund |
---|---|
Forlag | Gyldendal |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Gymnasiale uddannelser, Undervisningsmidler: Sprog, litteratur, læseundervisning og skriveundervisning |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 13. nov. 2015 |
Sideantal | 102 |
Bredde | 197 |
Højde | 271 |
Dybde | 8 |
Vægt | 337 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 13. nov. 2015 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Genrer i dansk |
ISBN-13 | 9788702174304 |
ISBN-10 | 8702174304 |
EAN | 9788702174304 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Artist | Helle Jensen |
Omslagsgrafiker | Lise Harlev |
Illustreret i farver/sh | Nej |