Forandringskommunikation

Af: Helle Petersen
150,00 kr
På lager
ISBN
9788759325940

Forandring fylder meget i private og offentlige organisationer; fra udmeldingen af en ny strategi, fusion, besparelse og organisationsændring til implementeringen af nye retningslinjer og værdigrundlag. Uanset baggrund og målsætning har forandringerne én ting til fælles; kommunikationen skal planlægges omhyggeligt, hvis forandringsprocessen skal være både effektiv og tage hensyn til medarbejdernes behov.  

Denne bog om intern forandringskommunikation hviler på teorier og erfaringer fra strategisk kommunikation suppleret med indsigter fra organisationspsykologien. Først når man tager højde for følelsers betydning, og alt det der sker under overfladen i og mellem mennesker i forandring kommer man helt og helskindet i mål med forandringsprocessen.

Bogen introducerer et forskningsbaseret fundament for den efterfølgende gennemgang af, hvordan man skridt for skridt planlægger sig til den mest effektive forandringskommunikation.

Bogen rummer to cases om forandringsprocesser i Novo Nordisk og på Odense Universitetshospital.

FORANDRINGSKOMMUNIKATION henvender sig til lederen, der ønsker en kort introduktion til forandringskommunikation, til HR- og kommunikationsmedarbejderen, der søger opdateret inspiration til rådgivnings- og planlægningsarbejdet, og til den studerende, der skriver projekt inden for feltet.

Helle Petersen er kommunikationsforsker og -rådgiver, ph.d., MPO og lektor i arbejds- og organisationspsykologi ved Institut for Mennesker og Teknologi, Roskilde Universitet.

Specifikationer
Forfatter Helle Petersen
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Paperback
Thema koder Kommunikationsstudier
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 22. aug. 2016
Sideantal 126
Bredde 159
Højde 233
Dybde 11
Vægt 227
Første udgave 2016
Oplagsdato 2. jan. 2019
Oplag 3
Udgave 1
ISBN-13 9788759325940
ISBN-10 8759325941
EAN 9788759325940
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.