Forbløffende praksisser

Af: Kirsten W. Fink-Jensen
270,00 kr
På lager
ISBN
9788741256023

”Forbløffelse” er et begreb hentet fra antropologisk videnskab, som beskriver det, der kan ske, når man undersøger en fremmed kultur med en åben indstilling, uden fordomme og forudfattede meninger.

"Forbløffende praksisser" er en undervisningsstrategi, der har som mål at kvalificere studerende, som skal være professionelle undervisere, til at blive opmærksomme på og reflektere over de pædagogiske problemstillinger, der måtte vise sig i deres fremtidige praksis. Strategien omfatter dels en gennemgang af forskellige pædagogiske og psykologiske teorier, dels en praktisk observationsøvelse, der omfatter anvendelse af metoder hentet fra fænomenologisk og antropologisk forskning.

Forbløffende praksisser – en fænomenologisk undervisningsstrategi henvender sig til studerende og undervisere i en bred vifte af fag samt til alle dem, der uddanner sig eller uddanner andre til at blive professionelle pædagoger, lærere etc.

Kirsten Fink-Jensen er uddannet cand.pæd. i musik fra Danmarks Lærerhøjskole (nu DPU/AU) og ph.d. Hun er ansat som lektor ved Institut for Uddannelse og Pædagogik ved Aarhus Universitet, hvor hun forsker i pædagogik, læring og filosofi samt kunst, kultur og medier.

Specifikationer
Undertitel En fænomenologisk undervisningsstrategi
Forfatter Kirsten W. Fink-Jensen
Forlag Gyldendal
Indbinding Hæftet
Thema koder Uddannelse. Pædagogik
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 5. okt. 2012
Sideantal 224
Bredde 132
Højde 201
Dybde 17
Vægt 258
Første udgave 2012
Oplagsdato 9. aug. 2024
Oplag 2
Udgave 1
ISBN-13 9788741256023
ISBN-10 8741256023
EAN 9788741256023
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.