Forbrugerretten I
885,00 kr
Kan leveres sidst i juni.
ISBN
9788761939166
Forbrugerretten I behandler den nye markedsføringslov som trådte i kraft 1. juli 2017.
Formålet med den nye markedsføringslov er at understøtte en effektiv konkurrence og gode forbrugerforhold, og markedsføringsloven udgør en væsentlig rammebetingelse for alle virksomheder og forbrugere i Danmark.
Markedsføringsloven anno 2017 bygger på markedsføringslovsudvalgets anbefalinger. Der er kommet følgende ændringer, som bliver behandlet i bogen:
- De strenge regler om spam er blevet bibeholdt uanset af Markedsføringsudvalget og lovforslaget havde lagt op til en liberalisering for uanmodet henvendelser, idet begrebet »tilsvarende produkter og ydelser« stadigvæk skal fortolkes snævert.
- Der er nye regler om god handelsskik mellem erhvervsdrivende og god markedsføringsskik mellem forbrugerne og de erhvervsdrivende som har betydning for den erhvervsdrivendes markedsføring.
- Nye lovbestemmelser om vildledende og utilbørlig handelspraksis.
- Reglerne for markedsføring på nettet, herunder de sociale medier bliver gennemgået.
- Der er kommet helt nye regler om markedsføring af boligkreditaftaler.
Undertitel | Markedsføringsloven anno 2017 i en civil- og offentligretlig kontekst |
---|---|
Forfatter | Sonny Kristoffersen |
Forlag | Karnov Group Denmark A/S |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Tingsret: generelt |
Varegruppe | Love |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 3. jul. 2017 |
Sideantal | 410 |
Bredde | 160 |
Højde | 235 |
Dybde | 35 |
Vægt | 770 |
Første udgave | 2002 |
Oplagsdato | 3. jul. 2017 |
Oplag | 1 |
Udgave | 6 |
Serie | Se nu ISBN 9788761941817 |
ISBN-13 | 9788761939166 |
ISBN-10 | 8761939161 |
EAN | 9788761939166 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | null |
Illustreret i farver/sh | Nej |