Forbrugerretten I

Af: Sonny Kristoffersen
1.102,50 kr
På lager
ISBN
9788761941817

Forbrugerretten I behandler markedsføringslov af 1. juli 2017 med de seneste ændringer den 17. januar 2020.

Formålet med den nye markedsføringslov er at understøtte en effektiv konkurrence og gode forbrugerforhold, og markedsføringsloven udgør en væsentlig rammebetingelse for alle virksomheder og forbrugere i Danmark. Effektiv og fair konkurrence og en hensigtsmæssig forbrugerbeskyttelse, hvor forbrugerne kan være aktive og er beskyttet mod vildledning og aggressiv markedsføring, understøtter således velfungerende markeder. Virksomhedernes markedsføring er i høj grad reguleret af fælles europæiske regler.

Markedsføringsloven anno 2017 bygger på markedsføringslovsudvalgets anbefalinger. Med loven indføres en forenklet og overskuelig markedsføringslov, som understøtter gode og ensartede forbrugerforhold i lyset af den teknologiske udvikling inden for kommerciel kommunikation, og som understøtter velfungerende markeder og effektiv konkurrence. Med markedsføringsloven er det sikret, at erhvervslivet ikke pålægges unødvendige byrder, og at reguleringen er i overensstemmelse med EU-reglerne på markedsføringsområdet.

Specifikationer
Undertitel Markedsføringsloven anno 2020 – i en civil- og offentligretlig kontekst
Forfatter Sonny Kristoffersen
Forlag Karnov Group Denmark A/S
Indbinding Hæftet
Thema koder Tingsret: generelt
Varegruppe Love
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 30. mar. 2020
Sideantal 460
Bredde 160
Højde 232
Dybde 40
Vægt 844
Første udgave 2002
Oplagsdato 30. mar. 2020
Oplag 1
Udgave 7
ISBN-10 8761941816
EAN 9788761941817
Sprog dan
Orignalsprog dan
Oversætter null
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.