Forbrugerretten
Hånd- og lærebog, som giver en omfattende gennemgang af markedsføringsloven og forklarer grundlæggende forbruger- og markedsføringsretlige spørgsmål.
Der sker rigtig meget på det forbrugeretlige område i disse år. De hyppige ændringer i lovgivningen skyldes blandt andet, at især EU har stor fokus på, hvordan man beskytter forbrugerne bedst muligt. Forbrugerretten I gennemgår systematisk reglerne i markedsføringsloven, især standarder om:
- God markedsføringsskik
- Afgrænsning af vildledningsforbuddet
- Markedsføring rettet mod børn og unge
- Salgsfremmende foranstaltninger
- Det offentligretlige garantibegreb
- Reglerne om gebyrer og kravene om prisoplysninger
- Forbrugerombudsmandens retningslinjer om prismarkedsføring
Nyt i 3. udgave
Med denne udgave af Forbrugerretten I behandles lovbekendtgørelse nr. 839 af 31. august 2009. Endvidere behandles de seneste ændringer i markedsføringsloven i 2010. Bogen er del af en serie om forbrugerbeskyttelse i offentlig- og civilretlig lovgivning.
Målgruppe
Bogen indgår i overbygningsfaget Forbrugerret på jurastudiet, Københavns, Århus og Aalborg Universitet. Den er dog også en velegnet håndbog for advokater, jurister og ikke-jurister, der arbejder med og rådgiver om forbruger- og markedsføringsretlige spørgsmål.
Om forfatteren
Sonny Kristoffersen er advokat i Dansk Røde Kors. Han har tidligere arbejdet i Forbrugerrådet som leder af retshjælpsordningen Forbrugernes Principsager og har også været sekretariatschef i Pressenævnet. Forfatteren har tillige gennem en årrække været lektor ved Københavns Universitet og har en del år forestået overbygningsfaget Forbrugerret. Herudover er han lektor i Forbrugerret på Århus Universitet.
Undertitel | Markedsføringsretten i en civil- og offentligretlig kontekst |
---|---|
Forfatter | Sonny Kristoffersen |
Forlag | Thomson |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Tingsret: generelt |
Varegruppe | Love |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 24. aug. 2010 |
Sideantal | 0 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2002 |
Oplagsdato | 24. aug. 2010 |
Oplag | 1 |
Udgave | 3 |
ISBN-13 | 9788761928191 |
ISBN-10 | 8761928194 |
EAN | 9788761928191 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | null |
Illustreret i farver/sh | Nej |