Fornyelsens kunst
Kreativitet skal udvikles i skolen. Men hvad er kreativitet, og hvordan kan den fremmes? Lene Tanggaard præsenterer de pædagogiske og psykologiske teorier, der ligger til grund for vidt forskellige forestillinger om, hvad kreativitet er - fra kunstneren, der går sine egne veje, til innovatoren, der skaber et produkt med værdi for andre. Gennem interview på tre skoler giver hun indblik i, hvordan en række lærere i praksis fremmer kreativiteten i indskolingens musisk-æstetiske fag såvel som i overbygningens boglige fag.
Lene Tanggaard viser, at improvisation og fornyelse er nødvendig for at forblive professionel og for at sikre gode læringsmiljøer. Nøgleordene i hendes model for udvikling af kreativitet er fordybelse, 'fuskeri' og modstand fra materialet.
Bogen er en guide til udvikling af kreativitet i praksis og giver samtidig et teoretisk fundament for at forholde sig til debatten om kreativitet i skolen og det moderne samfund.
| Forfatter | Lene Tanggaard |
|---|---|
| Forlag | Akademisk Forlag |
| Indbinding | Hæftet |
| Thema koder | Grundskoler og skoler for mellemtrinnet |
| Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 20. mar. 2020 |
| Sideantal | 176 |
| Bredde | 140 |
| Højde | 223 |
| Dybde | 15 |
| Vægt | 262 |
| Første udgave | 2020 |
| Oplagsdato | 20. mar. 2020 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 2 |
| ISBN-10 | 8750055658 |
| EAN | 9788750055655 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Illustreret i farver/sh | Nej |
