Forretningsidéen
297,50 kr
96
ISBN
9788759311066
Forretningsidéen inviterer til nytænkning af iværksættelse og innovation med kreativ markedsforståelse som ledestjerne! Mange forretningsinitiativer begynder med iværksætterens løsning - og ikke med kundernes problem. Det gør forretningsplaner derfor også - og det giver ofte dårlige resultater. Forretningsidéen bryder afgørende med denne produktorienterede logik.
Forretningsidéen byder på tankegange, teorier, modeller, analysemetoder og eksempler, der sætter fokus på, hvordan man kan skabe en forretningsmulighed ved at forstå et marked kreativt og kombinere forståelsen med iværksætterens eller virksomhedens kompetencer?
Iværksættelse er en kompleks og risikabel proces, sammenlignet med stort set alt andet i forretningslivet, og fortjener derfor sit eget teori- og metodeapparat. Tankegange og systematikker med markedet i centrum øger chancen for, at ens forretningsidé bliver bæredygtig. Bogen er derfor relevant for alle, der arbejder med at sætte i værk.
Bogen er velegnet til såvel undervisning som praktisk anvendelse eller i forbindelse med rådgivning og som følgesvend i udviklingsprojekter. Forretningsidéen kan anvendes på det konkrete plan som et metodeunderstøttende, kvalificerende værktøj eller blot som en vitaminpille, der giver ny energi og ekstra inspiration.
Forretningsidéen byder på tankegange, teorier, modeller, analysemetoder og eksempler, der sætter fokus på, hvordan man kan skabe en forretningsmulighed ved at forstå et marked kreativt og kombinere forståelsen med iværksætterens eller virksomhedens kompetencer?
Iværksættelse er en kompleks og risikabel proces, sammenlignet med stort set alt andet i forretningslivet, og fortjener derfor sit eget teori- og metodeapparat. Tankegange og systematikker med markedet i centrum øger chancen for, at ens forretningsidé bliver bæredygtig. Bogen er derfor relevant for alle, der arbejder med at sætte i værk.
Bogen er velegnet til såvel undervisning som praktisk anvendelse eller i forbindelse med rådgivning og som følgesvend i udviklingsprojekter. Forretningsidéen kan anvendes på det konkrete plan som et metodeunderstøttende, kvalificerende værktøj eller blot som en vitaminpille, der giver ny energi og ekstra inspiration.
Undertitel | om iværksættelsens tidligste faser |
---|---|
Forfatter | Søren Hougaard |
Forlag | Samfundslitteratur |
Indbinding | Ingen |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 6. feb. 2004 |
Sideantal | 234 |
Bredde | 155 |
Højde | 230 |
Dybde | 17 |
Vægt | 397 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 5. apr. 2005 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788759311066 |
ISBN-10 | 8759311061 |
EAN | 9788759311066 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |