Forskningens maskinrum
298,75 kr
På lager
ISBN
9788793060517
Forskningsprojekter finder nu ofte sted mellem aktører fra flere uddannelsesmiljøer med forskellige dagsordener, skiftende deltagere og nye metoder. Hvordan forvaltes denne komplekse arbejdsproces bedst?
Svarene gives ud fra et konkret projekt, Technucation, om lærere og sygeplejerskers teknologiske ’literacy’. Deltagerne – antologiens forfattere – diskuterer, hvordan ny viden blev udviklet til gavn for uddannelse og praksis i et kompliceret forløb med talrige fremgangsmåder.
Bogen giver indblik i et maskinrum, hvor forskere fra flere fagdiscipliner arbejder sammen om et fælles mål med ansatte i det offentlige. Typiske tværfaglige udfordringer belyses med nye perspektiver og viser vej for ethvert samarbejde, der kombinerer kvantitative tilgange med metoder som deltagerobservation, interviews, levende laboratorier og interventioner.
Undertitel | Typiske tværfaglige udfordringer |
---|---|
Forfatter | Cathrine Hasse, Hanne Skov, Vibeke Schrøder, Lene Storgaard Brok, Bjarke Lindsø Andersen, Oliver Tafdrup, Jamie Wallace, Stine Harrekilde, Ulla Gars, Søren Riis |
Forlag | U Press |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Samfund og kultur: generelt |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 27. feb. 2017 |
Sideantal | 190 |
Bredde | 159 |
Højde | 232 |
Dybde | 14 |
Vægt | 343 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 27. feb. 2017 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
ISBN-13 | 9788793060517 |
ISBN-10 | 8793060513 |
EAN | 9788793060517 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |