Fra metateori til kommunikation

Af: Birgitte Ravn Olesen;Bente Halkier;Iben Jensen;Kim Christian Schrøder;Louise Phillips;Pernille Almlund;Nina Blom Andersen;Oluf Danielsen;Christina Hee Pedersen
325,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget
ISBN
9788741254449
Kommunikationsvidenskabelige studier kan med fordel trække på sociologiske og metateoretiske perspektiver. Sådan lyder budskabet med bogen her!   I bogen præsenteres læseren for forskellige teoretiske tilgange og begreber, der hver især er frugtbare, når man skal analysere forskellige kommunikative problemstillinger. De teoretiske tilgange viser, hvor forskelligt analyser kan gribes an, og at refleksion på et metateoretisk niveau bidrager både til analyserne og til diskussion af resultaterne. Læseren præsenteres for udvalgte teorier og begreber fra teoretikere som Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas og Niklas Luhmann og fra teoretiske retninger som dialogisk kommunikation, praksisteori, aktionsforskning, feministisk teori m.fl. - hele tiden holdt op imod og anvendt i forhold til kommunikation og medievidenskab.   Bogen henvender sig til undervisere og studerende på videregående uddannelser inden for kommunikation, film- og medievidenskab.  
Specifikationer
Forfatter Birgitte Ravn Olesen;Bente Halkier;Iben Jensen;Kim Christian Schrøder;Louise Phillips;Pernille Almlund;Nina Blom Andersen;Oluf Danielsen;Christina Hee Pedersen
Forlag Gyldendal
Indbinding Indbundet
Product Type Bog
Thema koder For efter/videreuddannelse, Kommunikation og præsentation i erhvervslivet
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 19. sep. 2011
Sideantal 294
Bredde 136
Højde 213
Dybde 21
Vægt 354
Første udgave 0
Oplagsdato 19. sep. 2011
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788741254449
ISBN-10 8741254449
EAN 9788741254449
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.