Gamification

Af: Malene Erkmann og Pernille Lomholt
160,00 kr
På lager
ISBN
9788759331927
Spil kan føre til læring. Det mener spilforskerne, og det ser vi, når vi iagttager spil og leg blandt børn. I undervisningen har den digitale udvikling derfor givet fænomener som quizzer, virtuelle verdner og digitale rollespil en større udbredelse.  Denne bog handler om, hvordan spilelementer som konkurrence, pointtavler og duelighedstegn såvel som simulation og rollespil kan skabe mere engagerende undervisning og meningsfuld læring. Med inspiration fra computerspil præsenterer bogen en rækkespilelementer, som kan bruges til at gamificere forskellige læringsaktiviteter.  
Gamification - læring gennem spil og konkurrence henvender sig til lærere og pædagoger såvel som studerende og andre, der beskæftiger sig med undervisning, læring og leg gerne i kombination. Bogen giver ikke alene konkrete bud på, hvordan gamification kan indgå i forskellige aktiviteter for mange forskellige aldersgrupper, men udfordrer også læseren til selv at spille.
Specifikationer
Undertitel Læring gennem spil og konkurrence
Forfatter Malene Erkmann og Pernille Lomholt
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Paperback
Thema koder Generelle studier
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 15. nov. 2018
Sideantal 104
Bredde 160
Højde 232
Dybde 12
Vægt 220
Første udgave 0
Oplagsdato 15. nov. 2018
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788759331927
ISBN-10 8759331925
EAN 9788759331927
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.