Genveje til fremtiden
348,75 kr
500
ISBN
9788776920562
Konkrete redskaber til virksomheder og organisationer.
En række virksomheder vælger nu at fokusere på fremtiden, så den ikke kommer bag på dem. De tager den klassiske udfordring til erhvervslivet op på forhånd: Hvilke produkter skal vi udvikle fremover? Hvor er kunderne? Hvad kræver markedet i morgen?
Proaktive erhvervsfolk og offentlige ledere er begyndt at få øjnene op for, at fremtidsforskning kan bruges i dagligdagen. Den første danske bog om emnet er Genveje til fremtiden - fremtidsforskning som værktøj i virksomheden. Forfatteren Anne-Marie Dahl leverer praktiske og brugbare redskaber til at gøre en usikker morgendag mere håndterlig og konkret.
Anne-Marie Dahl fortæller om, hvordan en række virksomheder og organisationer allerede nu arbejder med fremtidsforskning. Siemens, Elsam, JYPA, Arbejdernes Andelsboligforening og Rosenholm Kommune har ændret strategi, udviklet nye ideer, inddraget borgerne og fået de luftige tanker og uklare fremtidsdrømme ned på jorden, så man kan arbejde med dem her og nu.
En række virksomheder vælger nu at fokusere på fremtiden, så den ikke kommer bag på dem. De tager den klassiske udfordring til erhvervslivet op på forhånd: Hvilke produkter skal vi udvikle fremover? Hvor er kunderne? Hvad kræver markedet i morgen?
Proaktive erhvervsfolk og offentlige ledere er begyndt at få øjnene op for, at fremtidsforskning kan bruges i dagligdagen. Den første danske bog om emnet er Genveje til fremtiden - fremtidsforskning som værktøj i virksomheden. Forfatteren Anne-Marie Dahl leverer praktiske og brugbare redskaber til at gøre en usikker morgendag mere håndterlig og konkret.
Anne-Marie Dahl fortæller om, hvordan en række virksomheder og organisationer allerede nu arbejder med fremtidsforskning. Siemens, Elsam, JYPA, Arbejdernes Andelsboligforening og Rosenholm Kommune har ændret strategi, udviklet nye ideer, inddraget borgerne og fået de luftige tanker og uklare fremtidsdrømme ned på jorden, så man kan arbejde med dem her og nu.
Undertitel | fremtidsforskning som værktøj i virksomheden |
---|---|
Forfatter | Anne-Marie Dahl |
Forlag | Jyllands-Posten |
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse, Sociologi |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 28. sep. 2006 |
Sideantal | 231 |
Bredde | 175 |
Højde | 251 |
Dybde | 26 |
Vægt | 655 |
Første udgave | 2001 |
Oplagsdato | 28. sep. 2006 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776920562 |
ISBN-10 | 8776920569 |
EAN | 9788776920562 |
Sprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |