Getting Graphic
320,00 kr
På lager
ISBN
9788702150230
Temabogen sætter spot på den nytænkende genre graphic novels. Målgruppen er både A- og B-niveau engelsk på de gymnasiale uddannelser. Bogen indledes af en begrebsfaglig og pædagogisk værktøjskasse, hvorefter uddrag af vægtige tekster med opgaver følger.
Getting Graphic er en øjenåbner til, hvordan lærere og elever kan få en faglig og inspirerende undervisning med graphic novels.Teksterne taler direkte til en visuelt orienteret generation. Genrerne spænder fra fiktion, politisk journalistik og til selvbiografi, og teksterne er skrevet af både etablerede navne som Art Spiegelman og af yngre, eksperimenterende fortællere som Aneurin Wright og Craig Thompson. Bogens opgaver udfordrer eleverne på den gode og engagerende måde, og der er masser af analytiske, kreative og ordforrådsopgaver, så både mundtlighed og skriftlighed trænes.
Getting Graphic egner sig til fagligt samspil med bl.a. billedkunst, historie og andre fremmedsprog. Forslag til tværfaglighed findes til sidst i bogen.
Undertitel | Introduction to themes and narratives in graphic novels |
---|---|
Forfatter | Bo Høpfner Clausen;Jesper Kaalund |
Forlag | Gyldendal |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Gymnasiale uddannelser, Undervisningsmidler: fremmedsprog: sprogundervisning |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 14. maj 2015 |
Sideantal | 168 |
Bredde | 198 |
Højde | 271 |
Dybde | 14 |
Vægt | 547 |
Første udgave | 2015 |
Oplagsdato | 18. jul. 2018 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788702150230 |
ISBN-10 | 8702150230 |
EAN | 9788702150230 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Artist | Helle Jensen |
Omslagsillustrator | Morten Schmidt |
Illustreret i farver/sh | Nej |